Cserkésszük be a nyaralókat is!

Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.

Kép: MiniCRM

Az ideális nyaralás az, ha az ember teljesen offline módban töltheti a pihenőnapjait. De valljuk be, ez soha vagy nagyon ritkán adatik meg, hiszen a közösségi média oldalak szépen lassan a mindennapjaink részévé váltak. Itt a nyaralás alatt is tartjuk a kapcsolatot a családdal, a barátokkal, ismerősökkel, fotókat osztunk meg és böngésszük a híreket. Cégtulajdonosként ez nekünk jó hír, hiszen a Facebook segítségével bővíthetjük a vásárlónk, ügyfeleink számát, akár a nyaralókkal is.  Ha számunkra érdekes ez a célcsoport, jogosan jut eszünkbe, hogy utolérjük őket utol a Facebookon vagy esetleg az Instagramon. Ez természetesen nem lehetetlen, sőt, a közösségi média oldalak, így kiemelten a Facebook hirdetési rendszere is arra épít, hogy a helymeghatározás, a böngészési szokásaink nyomon követésével nagyjából mindig, mindent tud rólunk, és ezeket nem fél használni sem.

Lecsengőben a céges Facebook-őrület?
Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott .
Ha például ideiglenesen hazánkban tartózkodókat (nem szovjet katonákat, hanem pl. turistákat) szeretnénk utolérni, két praktikus lehetőség kínálkozik - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő blogbejegyzésében.sima földrajzi célzás azoknak, akik utaznak
  • sima földrajzi célzás azoknak, akik utaznak
  • hirdetés a közelben tartózkodóknak
Persze ezeknél sokkal több olyan célzás létezik, amelyik földrajzi adatokat használ földrajzi adatokat, hiszen például elérhetünk olyan felhasználókat is, akik éppen megjöttek utazásról vagy olyanoknak, akik külföldön élnek (expat).  De a legjobban talán az említett kettő verzió működik.

Földrajzi célzás utazóknak

Ezt a legtöbb hirdetés esetén használni lehet, és azoknak szól, akik legalább 200 km távolságból utaznak ide. Pontosabban: akiknek a legutóbbi tartózkodási helye a kijelölt területen van, de az otthona legalább 200 km.

A legkisebb sugár itt 1 km is lehet, tudunk pontos cím, vagy akár irányítószám alapján találati listát alakítani, célozni. Plusz ezt a célzást könnyű kombinálni más szűrőkkel is, pl. érdeklődési területekkel.

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Hirdetés a közelben tartózkodóknak

Ez egy önálló hirdetés típus, amivel kifejezetten azokat tudjuk elérni, akik éppen itt vannak a közelben. Itt a hirdetésünk, a felhívásunk azok oldalán jelenik meg, akik éppen a kiválasztott hely környékén vannak. Itt a legkisebb sugár 1 km, a célzás viszont csak Power Editorban kombinálható más elemekkel. Nyilván attól függően is érdemes választani, kik a fő célcsoportunk tagjai, igazán kikhez, kiknek akarunk szólni. Pl. ha egy étterem reklámozza a déli menüjét, más megoldásokra van szükség, mintha egy városnéző busz angol turistákat szeretne megfogni. A többcélzási lehetőség ebben is segíthet.

Azt is érdemes mérlegelni, hogy melyik célzási módszer segítségével mennyi embert lehet elérni. Ebben egyébként segíthet a Facebook oldal elemzésénél található “Közelben” menüpont, ami egy általános képet ad arról, mennyi ember tartózkodik általában a számunkra érdekes régióban. Persze ez aztán végképp nincs szűrve, de segít viszonyítani.

Egyébként a pontosságot tekintve a tapasztalatok szerint a közösségi média oldalakon viszonylag jól működik mindegyik módszer, illetve hirdetési lehetőség, az elérések soha nem látott módon szűrhetőek, és az azonnali visszajelzés, a naprakész és könnyen elérhető statisztika sem levetendő szempont.

Ma már utazásaink során egyre gyakrabban botlunk a saját oldalainkon az adott tartózkodási hely város cégeinek hirdetéseibe és ez nem véletlen. Vállalkozóként ez számunkra is egy remek, célirányos, nagyon hatékony lehetőség az új ügyfelek megtalálásához.

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo