Csak messziről zöldebb a szomszéd vasútja

2018. december 25. kedd - 16:07 / piacesprofit.hu
  •    

A német vonatok 70 százaléka késik, a távolsági szerelvények 20 százaléka használhatatlan. A kormány azonnal intézkedéseket követel. Az állami óriásvállalat 4 mrd. eurót igényel a szükséges reformokhoz.

A vasutasok meg- megújuló sztrájkjai legalább az év végi ünnepek idején ugyan nem fenyegetnek, de a helyzet a mind gyakoribb késések és a vonatok műszaki állapota miatt azonnal lépéseket igényelnek, jelentette ki a Közlekedési Minisztérium államtitkára.

Kép: Pixabay

Kép: youtube.com

Enak Ferlemann azt igényli, hogy a Deutsche Bahn vezetése márciusig terjessze elő az újjászervezéséhez szükséges terveket – de már januárban legyenek nyomai a változtatásnak. A kormány a jövőben nem hajlandó elfogadni a szüntelen késéseket, vonatok kiesését és a többi, a vonat-közlekedést korlátozó jelenséget.

Ezt sem gondoltuk, a busz kevésbé szennyez, mint a vonat
A távolsági busz kevésbé környezetszennyező, mint a dízelmozdonnyal működő vasút. Bár egy korszerű busz 300–500 ezer euróba kerül, kifizetődik, mutatják a felmérések.

Az állam és a tartományok irányításában lévő óriásvállalat 4 mrd. eurót igényel a szükséges reformokhoz, s egyúttal jelezte: a következő 5 évben a tervezettnél 3 milliárddal alacsonyabb nyereséget tud majd csak felmutatni. A kritikusok szerint az ok a DB üzemágainak széttagoltsága, valamint az, hogy a felső vezetés intézkedései nem jutnak el az alsó szintekre, az onnan érkező bírálatokat, javaslatokat pedig nem kapják meg a csúcson.

(Forrás: Der Spiegel)