Csak a főnökre vigyáznak a cégek?

Ha van is biztosítás, nem arra, amire kéne – legalábbis gyakran ez a helyzet a kis- és középvállalkozások esetében a Groupama friss felmérése szerint. Inkább magukat féltik a tulajok, mint a céget.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magukat féltik, de a tárgyakat biztosítják

A Groupama Biztosító megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által 2016 májusában készített reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a kis- és középvállalkozások a személyes jellegű kockázatokat sokkal relevánsabbnak tartják, mint a vállalkozási tevékenységüket fenyegető veszélyeket. A legtöbb cégvezető a nyugdíjas évek anyagi biztonságának a hiányától (a megkérdezettek 38 százaléka), valamint a személyes akadályoztatásuktól (24 százalék) és az ebből fakadó jövedelemkieséstől (21 százalék) tart. (Azért, hogy vállalkozóként magasabb nyugdíjra számíthassunk, magunk tehetünk a legtöbbet.)

A 3–20 fős vállalkozások legfontosabb félelmei tehát az emberekkel, a munkaerővel kapcsolatosak. Ilyen méretű vállalkozásoknál ez nem csoda, hiszen akár egy alkalmazott kiesése azonnali problémát jelenthet, és ezek előfordulása gyakoribb, mint a vagyontárgyakat ért károk. A vagyontárgyakban keletkezett károk helyreállítására a vállalkozások ötöde, a vállalkozással szembeni kártérítési igények miatti veszteségekre pedig csak tizedük számít.

A kutatás felmérte azt is, hogy a megkérdezett vállalkozások a következő egy évben milyen biztosításokat terveznek kötni. Érdekes, hogy míg félelmeik elsősorban nem vagyoni jellegűek, amikor szerződéskötésre kerül a sor, a tervezett biztosítások között az első három helyen a cég vagyontárgyaikat említik meg, mint biztosítandó elemet. De megkötik-e a tervezett biztosításokat?

Szempontok céges biztosítás megkötéséhez
Fabatkát sem ér egy biztosítás, ha nem cégünkre szabott, és kár esetén a biztosító talál olyan kibúvót, ami mentesíti a fizetés alól. Ne csak spórolni akarjunk, gondoljuk át, mire van szükség! Itt talál néhány támpontot ehhez.
Tudunk vigyázni?

A reprezentatív kutatásba bevont kis- és középvállalkozások válaszai alapján valószínűsíthető, hogy a szándék nem minden esetben realizálódik. A megkérdezettek mindössze 40 százaléka rendelkezik vállalkozói vagyonbiztosítással, ugyanilyen arányban kötöttek élet-, baleset- vagy betegségbiztosítást a cég vezetőjére, de az alkalmazottakra már csak 18 százalékuk gondolt. (A lakossági biztosítások terén sem jobb a helyzet, az emberek harmada csak akkor köt biztosítást, ha kötelező.)

Azok, akik nem rendelkeznek vállalkozásukkal kapcsolatban biztosítással, legnagyobb arányban, 21 százalékban nem is tartják ezt a fajta védelmet fontosnak. Bár többen említettek anyagi okokat is, 20 százalékuknak például vissza kell fognia kiadásait, de minden ötödik vállalkozás azt állítja, hogy „tud vigyázni a dolgaira”.

Kép: Regus

„Sajnos, ez nem életszerű. Vannak olyan kockázatok, amelyekre a biztosítottaknak nincs ráhatásuk, néha egyszerűen azért, mert nem is tudhatnak róluk. Csak egy példa: hibás elektromos kötések vagy elöregedett elektromos vezetékek a falakban, kötődobozokban − ezek miatt könnyen tűz keletkezhet. De nem látni a rossz állapotú víz- vagy csatornavezetékeket sem, amelyek akár a biztosítottnak, akár a szomszédnak kárt okozhatnak. Az alacsony kockázatészlelés komoly kockázatnak teszi ki ezeket a vállalkozásokat, pedig ezek a kockázatok biztosítással egyszerűen kezelhetők” – hívja fel a figyelmet dr. Faragó-Szabó Flóra, a Groupama Biztosító Vállalati Vagyon- és Felelősségbiztosítási főosztályvezetője.

A biztosítás díja csak az ötödik szempont

A biztosítóválasztás során a kisvállalkozások számára a leglényegesebb a megbízható, pontos kárkifizetés, lényeges az is, hogy a cégre szabott ajánlatot kapjanak, ez számukra még az árnál is fontosabb, hajlandók tehát akár több pénzt is fizetni az egyedi konstrukcióért. Bár a tájékozódás forrása sokszor az alkusz oldalak, a szerződést a cégvezetők már szívesebben kötik személyesen a biztosítótársaságok üzletkötőjénél vagy irodájában.

„A személyes tanácsadás során lehetőség van egyénre szabott, egyedi ajánlat összeállítására, amely a megfoghatatlan félelmeket azonosítja, és megfelelő biztosítást ajánl a személyes jellegű, a munkavállalókat érintő, valamint a vagyoni, felelősségi kockázatokkal kapcsolatosan is. Érdemes már a tájékozódásnál szakértővel felvenni a személyes kapcsolatot, aki figyel később az alulbiztosítottság elkerülésére is. Pozitív jelenség, hogy a vagyonbiztosítással rendelkező kisvállalkozások 91 százaléka rendszeresen felülvizsgálja a biztosítását” – mondta el dr. Faragó-Szabó Flóra.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo