Üzleti utazókat céloz meg az Airbnb és az Uber

2014. augusztus 03. vasárnap - 18:05 / piacesprofit.hu
  •    

A közösségi gazdaság két jelentős szereplője, a szállásokra szakosodott Airbnb, valamint az autómegosztást kínáló Uber összefogott a költségmenedzsment szolgáltatásokat kínáló Concur-ral az üzleti utazók megnyerése érdekében.

Az üzleti utazók is célközönséggé válnak – Kép: Pixabay

Így a „sharing economy” előnyeit már nem csupán a szabadidős, hanem a hivatásturisták is élvezni tudják, hiszen könnyebben foglalhatnak és elszámolhatják költségeiket, ráadásul jóval nagyobb kínálatból válogathatnak – közölte a Business Traveller cikke nyomán a Turizmus.com,

A „sharing economy”, vagyis a megosztáson alapuló gazdaság vagy együttműködő fogyasztás a különböző javak, a tudás, az erőforrások, a kapcsolati információk és az infrastruktúrák megosztását egyaránt magában foglalja. A dolog mára ott tart, hogy a Time magazin a 10 legnagyobb üzleti ötlet közé sorolja, ami megváltoztatja majd a világot, mások pedig egyenesen a következő ipari forradalomról beszélnek.

A birtoklás helyett a megosztást piedesztálra emelő gazdaság eljövetelét természetesen a nehezedő gazdasági környezet és a szép lassan megváltozó gondolkodásmód, a fenntarthatóság üzenetének egyre szélesebb körben való elfogadása is megalapozta: fontosabb lett hozzáférni bizonyos dolgokhoz, mint birtokolni azokat. Az előnyei pedig kétségtelenek, hisz csökkennek a költségek, kevesebb lesz a szemét, és a korábban csak a szűk szomszédságban elképzelhető közösségek globálissá válhatnak.

A partnerségnek köszönhetően idén év végéig a Concuron keresztül 27-szeresére nőhet az Airbnb-partner szállások foglalása, az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az Airbnb hamarosan pedig bevezeti a Concur TripLink-et, amelyen keresztül az utazási menedzserek teljes rálátást kapnak a szolgáltatásra. Az Uber ötszörös forgalomnövekedésre számít év végéig, hiszen az üzleti utazók mobil applikációjukon keresztül megrendelhetik, kifizethetik és el is könyvelhetik a közlekedési költségeket.

Korábban az Airbnb 10 százalékra becsülte forgalmában az üzleti célú utazást, most ez a szám rohamosan emelkedhet. Az Airbnb vezetői főként a hosszabb tartózkodásra érkezőkre és a csoportokra számítanak.

Oszd meg és utazz!
Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.