NEXON: Számok, tények, tervek

2011. május 17. kedd - 20:11 / Sajtóközlemény
  •    

Az előző évihez képest 4 %-os növekedés után összességében 3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a humánügyviteli szoftverek és szolgáltatások területén Magyarország piacvezető cége a NEXON.

„Nem sok vállalkozás dicsekedhet azzal, hogy 2010-ben növelni tudta bevételét. A NEXON ezen cégek közé tartozik, és nem véletlenül." – vázolta cége sikereinek hátterét Ocskay Szilárd a NEXON ügyvezető igazgatója. Az immár 25 éve a humánügyvitel területén tevékenykedő, saját fejlesztésű szoftverei, komplex HR megoldásai által ismertté vált, magyar tulajdonú vállalkozás 1989-es megalakulása óta komoly munkát és sok energiát fektet az innovációba, és versenyképessége megőrzésébe. „2010-ben is fontos lépések történtek a hosszú távú célok elérése érdekében. Újragondoltuk stratégiánkat, újrafogalmaztuk küldetésünket és jövőképünket, vagyis ambíciókban továbbra sincs hiány!" – tette hozzá az ügyvezető. A változtatások napi megvalósítását a szervezeti struktúrában három ágazat létrehozása tette teljessé. Külön egységbe szervezték a piaci kapcsolatok fejlesztését, a termékek előállítását és leszállítását, valamint a szolgáltatások összehangolt irányítását.

A biztonság mindenekelőtt

Kevesen gondolnák, hogy a NEXON hasonlóan szigorú biztonsági feltételekkel dolgozik, mint egy bank, hiszen szolgáltatásai során, illetve saját fejlesztésű szoftvereivel személyes adatokat kezel. 2010 júniusában a nemzetközi szabványnak megfelelő Információbiztonsági Irányítási Rendszert vezettek be a vállalatnál, és megszerezték az ISO 27001-es tanúsítást, ami a vállalat teljes tevékenységére érvényes, vagyis a szoftverfejlesztésre, ügyfélszolgálatra, outsourcing-, illetve a nemrégiben bevezetett felhő alapú, hosting szolgáltatásra és a teljes ügyfélkezelési folyamatra.  A rendszer bevezetését olyan veszélyekkel szemben tesztelték, mint amilyen például a természeti csapás, betörés, vagy egy vírustámadás. A feltárt kockázatok mentén számos lépést tettek a lehetséges kockázatok kiküszöbölése érdekében, például tartalék szervereket telepítettek, új tűzfalrendszert alakítottak ki, illetve tovább szigorodott a jelszavak használatával kapcsolatos gyakorlat is.

Részben e változtatásoknak is köszönhető, hogy a NEXON sikeresen őrizte piaci pozícióit, a 2010-es évben is és a mintegy 3000-es aktív ügyfélköre számos új ügyféllel bővült. Két példa az újonnan elnyert projektekre: nexONHRM bevezetése a TIGÁZ Zrt-nél; 6000 munkavállaló munkaidő nyilvántartása NOKIA Komáromnál. Tovább növekedett a NEXON teljes körű humánügyviteli outsource szolgáltatásának, a nexONSOURCE-nak is a népszerűsége, így a magyar gazdaság meghatározó szereplői – a TOP 200 cégek – harmada immár a NEXON szolgáltatásait veszi igénybe

A NEXON 2010-ben nem csak az üzleti fejlesztésekre koncentrált. Hagyományainak megfelelően jelentős mértékben támogattak különböző társadalmi kezdeményezéseket is.

Ambiciózus célok, innovatív fejlesztések

A NEXON története az innovációval kapcsolódik össze. A több mint két évtizedes töretlen fejlődés motorja, hajtóereje a feladatba vetett hit, az összetartás, a csapatmunka, és az erre épülő kreativitás, technológiai kiválóság volt. E hagyományokra bátran építheti a cég a jövőjét is. A NEXON komoly ambíciókkal tekint a jövőbe, és olyan fejlesztési programot indított el, melynek révén hosszú távra alapozhatja meg pozícióit a hazai és a regionális piacokon. E munka három pilléren nyugszik. Az első pillér a már említett hagyományok. 25 év tapasztalata semmi mással nem pótolható. A NEXON ma olyan tökélyre fejlesztette a folyamatosan változó jogszabályi és piaci viszonyokhoz való alkalmazkodást, amelyre csak egy ilyen múlttal és szakembergárdával rendelkező vállalkozás képes. „Beszédes adat, hogy csak 2010-ben mintegy 400 jogszabály és rendeletváltozást kellett sokszor egy-két nap alatt úgy végigvezetni az általunk fejlesztett rendszerek teljes vertikumán, hogy a legtöbb esetben abból sem az ügyfelek nem éreztek meg semmit, sem pedig a cégekre háruló kötelezettségek, befizetések, jelentések nem csúsztak meg .

Nem látványos, ám hihetetlenül erőforrás- és tudásigényes része ez az innovációnak, melyben – nyugodtan állíthatjuk – egyediek vagyunk".- Engedett bepillantást a kulisszatitkokba Sass Katalin  ügyvezető. A második pillér a technológiai háttér, melyben a világ élenjáró informatikai platformjai és megközelítései szolgálnak alapul. A harmadik pillér az ügyfelek igényei, elvárásai, jelenlegi és jövőbeni kihívásai. E területen meghatározó lépéseket tettek az elmúlt időszakban. Interaktív szakmai kapcsolatba lépve ügyfeleinkkel lényegében a fejlesztéseik korai fázisába vonták be a megbízói oldal szakembereit, így ismerve meg minél teljesebben és részletesebben a következő évek HR rendszereivel szemben állított elvárásokat. „A NEXON dinamikus fejlődés előtt áll. Meggyőződésünk, hogy minden feltétellel és erőforrással rendelkezünk ahhoz, hogy ez a tisztán magyar vállalat hosszútávon meghatározó tényezője legyen a HR ügyviteli piacnak. Ez egyébként piacvezetőként, így egyfajta viszonyítási pontként fontos felelősségünk is!"- mondta el Sass Katalin.

Élen maradni
A NEXON folyamatos innovációval vívta ki pozícióit a piacon, így nem meglepő, hogy egyik meghatározó irányvonala az utóbbi években elterjedt és népszerűvé vált SaaS (Software as a Service, szolgáltatásként nyújtott szoftver) formájában kínált megoldások. A koncepció az elmúlt években leginkább a vállalatirányítási rendszerek (ERP), illetve az emberi erőforrás-kezelés (HRMS) területén honosodott meg. Általánosan hangoztatott nézet, hogy a kis- és középvállalatok versenyképessége jelentősen befolyásolja az ország versenyképességét, emiatt sok múlik azon, hogy miként teljesítenek majd ezek a cégek a következő években.
A NEXON megoldásai lehetővé teszik, hogy jelentős informatikai üzemeletetési és beruházási költségek nélkül a KKV szektor szereplői is hozzájussanak a legkorszerűbb HRMS rendszerekhez, felzárkózva ezzel a nagyvállalati szegmensben lévő versenytársaikhoz. Így élvezhetik a rendszerek nyújtotta hatékonyság növekedés és költségcsökkenés minden előnyét, és növelhetik versenyképességüket. A NEXON piacvezető alkalmazásai teljes körű megoldást jelentenek a humánerőforrás menedzsment területén. Az alkalmazások egy adat központban kerültek elhelyezésre. A projekt teljes költsége közel 100 millió forint volt. „A NEXON ‘Technológia fejlesztési programot’ indított el, melynek részeként a magyar szoftverfejlesztő vállalatoknál egyedülálló módon Kutatási és Fejlesztési Igazgatóságot hozott létre. Ők felelnek május elsejétől a szoftverfejlesztési módszertanért és a termékek kifejlesztéséért a NEXON szervezetében." – jelentette be Kudich Zsolt, a NEXON alkalmazásfejlesztésért és projektekért felelős ágazati igazgatója. Az új igazgatóságon nagy tapasztalattal rendelkező termékfejlesztő csapat dolgozik.
A csapat meghatározó tagja Barna István, aki sokéves termékfejlesztési tapasztalatával Kutatás és Fejlesztés igazgatóként látja el feladatait. A NEXON mostantól olyan nemzetközileg elismert szakemberekkel működik együtt, mint Novák István, aki MVP-ként (Most Valuable Professional – kiemelt szakértő) és Microsoft regionális igazgatóként segíti a termékfejlesztéseket. Feladata az új termékfejlesztések technológiai és módszertani vezetése. Az innováció központú mentalitás, a felkészült és képzett szakembergárda és a tulajdonosi elkötelezettség teszi reálissá a NEXON ambiciózus terveinek elérését, melyben kiemelt cél, hogy a humánügyviteli szoftverek és szolgáltatások terén a NEXON ne csak Magyarország, hanem a régió piacvezető cége legyen.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor