Merre megy a mobil hirdetési piac?

2008. november 06. csütörtök - 10:20 / Hírszerkesztő
  •    

A Berg Insight svéd telekommunikációs piacelemző cég öt előrejelzését tette közzé a mobil hirdetési piacra vonatkozóan.

A cég elemzése szerint a mobilszolgáltatók a hirdetés-támogatott üzleti modellek mentén fognak fejlődni. Az árérzékeny, alacsony jövedelemmel rendelkező fiatal felhasználók lehetnek majd azok, akik hirdetésbefogadással ingyenesen lebeszélhető perceket és szöveges üzeneteket kaphatnak – olvasható az ICT Press hírügynökség weboldalán.

Az okostelefonok növelni fogják a hagyományos internet hirdetési bevételeit. A mobil hirdetések eloszlása tekintetében pedig azt jósolja a Berg Insight, hogy nagy része a mobilkészülékeken keresztül internetezőktől fog származni. Az interneten hirdető cégek számára ezért létfontosságú lesz, hogy olyan kreatívokat készítsenek, melyek minél több készüléken és kijelzőn jeleníthetők meg.

A piacelemző szerint a “tétlen” képernyő óriási hirdetési lehetőségeket hordoz magában, hiszen felhasználók döntő többsége szinte mindenhová magával viszi mobilkészülékét és naponta többször is ellenőrzi annak kijelzőjét. A tétlen képernyőbe ágyazott hirdetések kiaknázása robbanásszerű hirdetési növekedéshez vezethet – írja az ICT Press.