Magyar siker a nemzetközi mezőnyben

2012. június 19. kedd - 15:30 / piacesprofit.hu
  •    

A Pálmöb Asztalosipari Kft. a bizonyíték, hogy nemzetközi nagyvállalatok által dominált piacokon is meg lehet találni a rést. Két ütemben, összesen 53 millió forintot fektet a Széchenyi Tőkebefektetési Alap a nagykanizsai székhelyű cégbe, mely immár húsz éve sikeresen működik.

A Széchenyi Tőkebefektetési Alap két ütemben, 53 millió forintos befektetéssel emeli meg a Pálmöb Asztalosipari Kft. tőkéjét, ezzel 34 százalékos részesedést szerezve a társaságban. A bútorgyártó Kft. a tőkeemelésből származó összeget a már elnyert szálloda-beruházási munkái sikeres megvalósítására, alkalmazotti létszámbővítésre, valamint marketing tevékenysége erősítésére fordítja.

Kép:Pálmöb Kft.
Kép:Pálmöb Kft.

„Az egyedi megrendelésre készülő iroda- és szállodai bútorok piacán a magyar beszállítók sikerrel vehetik fel a versenyt a külföldiekkel, ráadásul egy erős bázison tovább folytathatnak terjeszkedést olyan külföldi piacok felé is, ahol ár/érték arányban előnyt élvezhetnek." – indokolja a befektetési döntést Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. igazgatóságának elnöke. (Aki szerint a hazai kkv-k új – együttműködésüket erősítő – kitörési pontokat keresnek.)

A nagykanizsai székhelyű Pálmöb Asztalosipari Kft. mintegy 70 százalékban szállodáknak szállít bútort, illetve közösségi terek asztalosmunkáit is kivitelezi, ezzel nemzetközileg is egyedi és különleges szolgáltatásportfoliót alakított ki. Tette mindezt annak ellenére, hogy a bútoripar az elmúlt három évben élte legmélyebb válságát, ennek során a hazai bútorgyártás mintegy 60 százalékkal esett vissza. A Pálmöb viszont a folyamatosan változó gazdasági és piaci környezetben is eredményesen zárta az elmúlt évet.

Főbb pénzügyi adatok (eFt)

2002.

2006.

2010.

Értékesítés nettó árbevétele

360.707

235.185

294.078

Üzemi tevékenység eredménye

25.003

16.041

16.744

Adózás előtti eredmény

18.043

7.360

6.537

Nem ismeretlen ugyanis a cég számára a nehéz piaci környezet élménye, korábban is kényszerült már jelentős irányváltásra: 2003-ban, másfél évtizedes stabil, növekvő és jövedelmező beszállítói pozícióját vesztette el, mikor a Kanizsa Trend Kft. német tulajdonosa önálló gyártóbázist épített, felbontva beszállítói szerződéseit. A társaság korábban évi többszázas nagyságrendben gyártott elemes konyhabútorokat, később a jó minőségű, közepes árfekvésű szériagyártmányok mellett exkluzív kivitelezésű székeket és asztalokat is felvett termékpalettájára. A kereslet hirtelen megszűnésére már akkor is előremeneküléssel reagáltak: a konyhai és hálószobai bútorokon, valamint az az irodai, orvosi és kollégiumi megrendeléseken túl egyre inkább a különleges, egyedi, magas minőségi elvárások kielégítése irányába mozdultak: wellness-szállodáknál szereztek értékes referenciákat. Ezután könnyedén vehették fel a kapcsolatot osztrák, német, holland partnerekkel.

A siker titka?
Sok vállalkozó hivatkozik a kiszámíthatatlan piaci folyamatokra, a múltban kitűzött célok gyors avulására, megvalósíthatatlanságára. „Ennek ellenére legyen minden vállalkozásnak saját jövőképe" – hívja hangsúlyozza Csuhaj V. Imre. „Kell, hogy legyen 5-6 éves üzleti terv, benne a fejlesztési és finanszírozási tervekkel, a humánerőforrásra vonatkozó elképzelésekkel, és a termékek gyártását és piacra juttatását övező jogi, vagy akár szabadalmi dokumentációval."

„A mostani továbblépést a külföldi megrendelések folyamatosságában valamint azok spektrumának kiszélesítésben látjuk, ezt tudatos és célzott marketing-tevékenységgel szeretnénk megtámogatni." – mondja Páli Attila a Pálmöb Asztalosipari Kft. ügyvezető igazgatója. „A hitelpiaci válság közepén eszünkbe sem jutott a hitelfelvétel gondolata, azonban a megrendelések kielégítésére valamint a minimum 4 fős munkaerő bővülés fedezetére ideális megoldásnak bizonyult a Széchenyi Tőkebefektetési Alap tőkéjének bevonása." – indokolta az alap forrásai iránti érdeklődésüket Páli László a Pálmöb Asztalosipari Kft. társtulajdonosa.