Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel

2014. augusztus 21. csütörtök - 13:30 / asalgo
  •    

Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.

Kép:Pixabay

1. Láthatnám a cég korábbi munkáit?

Szánjunk időt arra, hogy átnézzük az informatikai cég referenciáit és győződjünk meg arról, hogy ezek az oldalakon könnyen el lehet igazodni, felhasználóként mi magunk vonzónak találnánk. Érdemes figyelni például arra, hogy nem túl sok-e a grafikai elem ez ugyanis árulkodó jel egy kezdőről.

2. Mit várhatunk el a honlap készítése során?

Nem mindegy, hogy az általunk megbízott cég csak a szigorúan előírt feladatokat végzi el vagy segítőkészen együttműködik cégünk internetes stratégiájának kidolgozásában. Azt is fontos tisztázni, hogy tőlünk milyen inputokat vár a fejlesztő cég, így jobban fel tudunk készülni.

3 szakértői tipp a sikeresebb honlaphoz
Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az. Szakértőnk szerint viszont sokat profitálhatunk abból, ha feltárjuk a hibákat! Ebben segítünk.

3. Az elkészült honlap kié lesz papíron?

Első hallásra furcsának tűnhet, de weboldal nem mindig annak a tulajdonát képezi, aki fizetett érte. Ragaszkodjunk ahhoz, hogy a honlap a miénk legyen, ha elkészül, így nem fordulhat elő az, hogy megfizetjük a teljes árát, később ugyanezt az általunk fizetett ár töredékéért értékesíti ezt a megbízott informatikai cég. (Azt is fontos tisztázni, hogy kié a céges domain név!) A honlap teljes dokumentációját is mindenképpen tudjuk a saját “fiókunkban”! Így, ha véletlenül úgy döntenénk, hogy más informatikai céggel szerződünk, könnyebb lesz átadni a feladatokat.

4. Számíthatunk-e költségekre „menet közben”?

Előfordulhat, hogy a több hónapos tervezési folyamat során rejtett éves díjat vagy esetleg többletköltségek kerülnek elő a semmiből. Ezeket jó előre tisztázni.

5. Mik a fizetési feltételek?

A későbbi félreértések elkerülése végett pontosan fektessük le pontosan a fizetés módját és időpontját.

6. Mennyi időt vesz igénybe a honlapfejlesztés?

Állapodjunk meg egy ütemtervben és kövesük nyomon, hogy a cég tartja-e magát az ütemtervhez. Természetesen mindig előfordulhat vis major helyzet, de sokszor az is, hogy mi magunk vagyunk a csúszás okai (ld. 2. pont). De fontos tisztázni, hogy ki miért felelős és milyen végső határidőre számíthatunk.

7. Hogyan tudjuk karbantartani oldalunkat?

Tájékozódjunk előre, hogy karban tudjuk-e tartani mi magunk a weboldalunkat. Egyes esetekben ugyanis ez is elképzelhető. Ha viszont erre nincs lehetőség, tudjuk meg előre, hogy mennyibe is fog kerülni pontosan a karbantartási szolgáltatás! (A kisvállalati honlapok folyamatos veszélyben vannak, ezért mindenképpen gondoskodni kell a megfelelő informatikai védelemről is, aminek alapja a folyamatos frissítés!)

Ha már minden kész, csak a látogató hiányzik…
A különböző keresőkben 2-6 hétbe is beletelik, mire az oldal indexelésre kerül és a honlap a kulcsszavakra előrébb sorolódik. Ez alatt az idő alatt, ha a weboldal már látogatók fogadására alkalmas, semmiképp sem érdemes várni. Már ilyenkor is hozhatunk a honlapra látogatót, elkezdhetjük a forgalomnövelést. Sőt a későbbiek során is érdemes lesz online, kattintás alapú hirdetésekkel kiegészíteni a saját ’organikus’ találatok számát.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek