Budapestről is indulhat világsiker!

2014. március 16. vasárnap - 12:09 / piacesprofit.hu
  •    

Magyar fejlesztők és startup vállalkozások előtt is nyitva áll a lehetőség arra, hogy csatlakozzanak a világ egyik leghatékonyabb, mobilalkalmazások fejlesztését elősegítő programjához.

Mi lesz a képernyőn? Kép: SXC

A résztvevők akár pénzügyi támogatást is kaphatnak ahhoz, hogy ötleteikből sikeres okostelefonos alkalmazást készítsenek. Az AppCampus-nak, a Nokia és a Microsoft közös kezdeményezésének egy 18 millió eurós finn alap ad hátteret, míg a magas szintű szakmai munkát az Espoo-i Aalto egyetem biztosítja. A nyílt program célja, hogy gyorsítsa a kreatív és széleskörűen használható alkalmazások fejlesztését a Windows Phone platformra, valamint kiváló üzleti lehetőséget biztosítson a fiatal vállalkozóknak, akik a jövő gazdaságának motorjai lesznek. A Microsoft Magyarország, a European Entrepreneurship Foundation és a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen működő DEMOLA Budapest most egy olyan képzést hoz el Magyarországra április 7-én és 8-án, amely feltétele a programban való részvételnek.

A 2012 májusában indult AppCampus az egyik legelismertebb program, amely startup cégek támogatásával foglalkozik, már eddig is több ezer népszerű alkalmazást segített a virtuális piactérre. A programra jelentkező fejlesztő csapatok 20, 50, vagy 70 ezer euró támogatást kaphatnak alkalmazásuk megvalósításához és piacra viteléhez attól függően, hogy milyen bonyolult az ötlet megvalósítása. A kiválasztáskor szempont a kitalált alkalmazás várható népszerűsége, hasznossága és az ötlet egyedisége, valamint az innovatív szemlélet.

A program elsősorban nem csak pénzügyi forrást jelent: a résztvevők komoly tréningeken vehetnek részt tudásuk fejlesztéséhez a technológia, a tervezés, a design és a marketing területén. Az AppCampus vezetői képzést is biztosít annak érdekében, hogy valóban sikeres vállalkozások épülhessenek a fiatalok üzleteire.

Egy ágyban az ügyféllel
Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.

Az AppCampus sem üzletrészt, sem pedig jutalékot nem kér ezért a támogatásért, mindössze azt a feltételt kell teljesíteni, hogy az alkalmazás megjelenésétől számított három hónapig exkluzív tartalom legyen a Windows Phone Store és a Nokia Store piactereken, a többi okostelefon platformon csak ezt követően jelenjen meg. Ha pedig az alkalmazás már létezik más platformon, akkor az ott elért nagy letöltésszám mellett a Windows Phone változatnak tartalmilag vagy a nyújtott szolgáltatásában kell különböznie tőle.

A február végén Barcelonában rendezett Mobile World Congress iparági kiállításon négy AppCampus csapat játékait mutatták be komoly szakmai sikert aratva. „Nagyon büszke vagyok a fiatal fejlesztők sikerére. Az AppCampus révén folyamatosan magas szintű alkalmazások jelennek meg a piactereken, amelyek érettek a világsikerre. Fejlesztőink egy jobb, sikeresebb jövő zálogait jelentik” – mondta Mika Okkala, az AppCampus vezetője. A világ legnagyobb mobilipari seregszemléjén kanadai, finn, orosz és izraeli játékok mutatkoztak be.

„Célunk, hogy a magyar alkalmazásfejlesztők nemzetközi elismertsége és presztízse növekedjen. A magyar tudásgazdaságnak van egy olyan szegmense, amely ma még kicsi, de hatalmas lehetőségeket rejt. Ez az alkalmazásfejlesztés, és ezen a területen Magyarország a legnagyobbak egyike lehet, hiszen megvan a tudásunk, megvan a kreativitásunk, és ezzel a programmal tovább erősítjük a sikerhez szükséges hátországot. A jó és sikeres alkalmazás egyszerre releváns helyben és világszerte” – mondta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország Fejlesztési és platform üzletág igazgatója.

Okoson jobb az app, mint a reklám
Egyre inkább előtérbe kerülnek az okos mobileszközök a digitális médiafogyasztásban, a cégek mégis csak alig-alig fordítanak figyelmet erre a szegmensre, ha pedig megteszik, azt sem hatékony formában.

A programba azok a csapatok és cégek jelentkezhetnek, akik részt vesznek egy kétnapos felkészítő alkalmazás-akadémián, a MAAC-on (Mobile App Acceleration Camp). A program hivatalos állomása Budapest, így a European Entrepreneurship Foundation, a DEMOLA Budapest és a Microsoft kezdeményezéseként egy kétnapos tréninget rendeznek április 7-8-án. A finn kezdeményezésre létrejött DEMOLA hálózat a Budapesti Műszaki Egyetem diákjait a modern környezetben valós problémák megoldására ösztönzi, a résztvevők ráadásul fizetést is kaphatnak.

Az AppCampus programban tavaly a Turtle Games csapata ért el komoly sikereket. A tervezett alkalmazásukhoz az anyagi támogatás mellett láthatóságot is kaptak, és így létrejöhetett a SongArc. A népszerű ritmusjátékokra – mint például a Guitar Hero vagy a Rock Band – épülő játék egy igazi sikersztori. Az app elsőként érte el a félmillió letöltést az AppCampus által támogatott fejlesztések között, és már túl van a 900 ezres letöltésen is, és a legjobb Windows Phone-ra készült zenei játékká vált.

A Microsoft Magyarország számára a fiatal tehetségek és a startupok támogatása kiemelt fontosságú. Az immár 10 éve futó Imagine Cup program is a fiatalok felkarolását tűzte ki célul. Azóta 190 országból mintegy 1,65 millió diák vett már részt a Microsoft világversenyén. Az idei magyar döntőre április 3-án a Smartmobil konferencia keretében kerül sor.