Bővült az automatikus címkézés a hirdetéskezelőben

2019. február 18. hétfő - 15:11 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook adta, a Facebook elvette - sokszor előfordult már, többek között a dinamikus url paraméterekkel. De úgy tűnik, most visszakapjuk ezt a rendkívül hasznos funkciót – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.

Lehet, hogy nem ez lesz a legtöbbeket érdeklő téma, pedig nagyon hasznos azoknak, akik hirdetnek, hiszen nagyban megkönnyíti a hirdetéskezelést és a mérést is. Ha Facebook hirdetést hozol létre a hirdetéskezelőben, és az automatikus elhelyezést választod, nem fogod tudni, a forgalom miylen felületről érkezik. Mobilról? Instagramról? Marketplace-ből?

Ebben segített egy rövid ideig a dinamikus url paraméterek használata, amikkel egyszerűsödött a dolgunk, hiszen csak ezeket kellett megadni, és máris megjelentek a különböző Facebook-os felületek például a Google Analytics-ben – írta Lévai Richárd a Közösségi Kalandozások című blogján.

Aztán az új URL paraméter készítő megjelenése előtt, kivezette a Facebook ezt a funkciót, de most néhány hirdetési fiókban elkezdett feltűnni, ahogy ezt a következő képen is láthatod.

kozossegimarketing

A hirdetés struktúrához tartozó elemek azonosítója és neve már régóta bent van az URL Builderben, de szerencsére megjelentek az elhelyezéshez kapcsolódók is.

Nézd meg a hirdetéskezelődet, Nálad is van-e, ha nincs, akkor pedig érdemes letesztelni azt, hogy kézzel megadod a következő kódokat, hátha így is működik.

Dinamikus URL paraméterek Facebook elhelyezések követésére:

{{site_source_name}}

{{placement}}

Használni egyébként úgy lehet őket, hogy a saját webcímed mögé berakod a különböző dinamikus paramétereket, például ezeket a paramétereket:

utm_source={{site_source_name}}&utm_medium={{placement}}&utm_campaign={{campaign.id}}&utm_content={{ad.id}}

így:

https://kozossegikonditerem.hu/?utm_source={{site_source_name}}&utm_medium={{placement}}&utm_campaign={{campaign.id}}&utm_content={{ad.id}}

Reméljük hamarosan újabb dinamikus elemekkel bővül a lista (pl. célzásokhoz kapcsolódónak nagyon örülnék), addig is teszteljétek le, nálatok működik-e és írjátok meg a tapasztalataitokat!

 

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek