Borotvaélen a macsók

2019. január 19. szombat - 10:08 / piacesprofit.hu
  •    

A férfiak többségének nem tetszik a Gillette új reklámfilmje, amely a macsó helyett a lovagias férfiképet népszerűsíti.

A borotvapenge-gyártó megváltoztatta 30 éve használt reklámjelszavát, amely így szólt: „The best a man can get”, azaz pengéjük „A legjobb, amit férfi kaphat”. A klipben is használt új jelszó ezzel szemben „The best men can be”, szabadon: „Így lehetnek a legjobbak a férfiak”.

gillette.com

Kép: gillette.com

A világcég aligha véletlenül szakít a macsómodellel éppen akkor, amikor Donald Trump amerikai elnök szexista, a nőket megalázó kijelentéseivel ismét szalonképessé akarja tenni ezt a fajta „férfiasságot.” A Gillette reklámja olyan férfiakat mutat, akik megvédenek gyerekeket, felelősségre vonják a nőket zaklató társaikat. A klip felvillantja a MeToo mozgalom képeit, mutat szexista jeleneteket a munkahelyen, feltéve a kérdést: „Valóban ez a legjobb a férfiben?…”

Neked milyen szagú a marketinged?
Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.

Az első két nap alatt 10 millió amerikai nézte meg a Gillette-filmet a You Tube-on, majd a közösségi portálokat és a pengegyártó oldalát elöntötték a kommentárok. Sok volt az elismerés, a dicséret a kiállásért – különösen a nők részéről. Ugyanakkor a 880 000 megjegyzés háromnegyede bírálta a klipet, sok férfi még a trágárságig is elment.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor