Bajban a német munkaadók - hol a legnagyobb a munkaerőhiány?

Egyre súlyosabb a mozdonyvezetőhiány, miközben az utasok száma az év elején bevezetett adócsökkentés révén tovább emelkedik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vasúti közlekedésben tevékenykedő cégek országos érdekképviseletének (Allianz pro Schiene) hétfőn ismertetett adatai szerint az egy évvel korábbi 28-ról 25-re süllyedt a 100 meghirdetett mozdonyvezetői állásra jutó álláskereső mozdonyvezetők száma.

Ez azt jelenti, hogy nehezebb betölteni ezeket az munkahelyeket, mint a beteg-, és az idősápolói, vagy a víz-, és gázvezeték-szerelői állásokat, amelyeknél régóta súlyos munkaerőhiánnyal küszködnek a németországi munkaadók.

depositphotos.com

Az érdekképviselet szerint nagyobb állami szerepvállalás kell a helyzet javításához. A szövetségi kormány a közúti teherszállítás területén évi 125 millió euróval (42 milliárd forint) támogatja a munkavállalók képzését és továbbképzését, és még a folyami szállítmányozásra is jut évi 2,5 millió euró állami képzési támogatás, a vasúttársaságok viszont egy centet sem kapnak erre a célra - panaszolják.

A legnagyobb német vasúttársaság, a Deutsche Bahn (DB) csak az idén 2300 mozdonyvezető felvételét tervezi, valamennyi területet együttvéve pedig 25 ezer új alkalmazottat állítana munkába. A több mint 300 ezer főt foglalkoztató állami cégnél 2030-ig 170 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre, főként vonalak és pályaudvarok korszerűsítésére és új járművekre. A beruházások egyik fő célja, hogy 2030-ig megduplázzák, hozzávetőleg évi 300 millióra emeljék az utasok számát.

A szövetségi kormány klímavédelmi csomagjának részeként az év elején 19 százalékról 7 százalékra csökkentették a távolsági járatokra szóló vonatjegyek árára rakodó általános forgalmi adót (áfa). Az új rendszer első hónapjában, januárban 12,2 millióan utaztak a DB járatain, ami 10,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 11 millióhoz képest. A vállalat szerint a növekedés az áfacsökkentés mellett a szolgáltatási színvonal javulásának is tulajdonítható.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo