Azt veszem, amit látok

2015. július 13. hétfő - 06:20 / piacesprofit.hu
  •    

Hiába növekszik dinamikusan az online értékesítés volumene, ahhoz, hogy az egyre nagyobb mezőnyben sikeresek lehessünk, követni kell a vásárlók igényeit. Mivel még mindig a bizalomhiány az egyik legnagyobb gátló tényező, a kiemelkedő termékbemutatás hatalmas versenyelőny lehet.

Kép:e-kereskedelem

Az internetes illetve mobil vásárlás gyors terjedése miatt  kiemelten fontos, hogy a fogyasztó számára azonnal elérhető legyen információ online is, amit éppen keres. Az online kereskedelem fejlődése – 2013-ról 2014-re 26%-os növekedést produkált az eNet Internet Research Ltd. adatai szerint, és a terjedő digitalizáció megváltoztatja a hazai vásárlók életét és vásárlási szokásait is. (A WebShop-Experts felmérése szerint a magyar webáruházak 76%-ának növekedett a bevétele 2014-ben.)

A fogyasztók egyre több információt igényelnek, ugyanazon konzisztens minőséget és megjelenést várják el minden internetes ill mobil eszközükön. Ennek megfelelően a tartalom minősége mindenek felett áll, hiszen alapkövetelmény, hogy transzparens és átlátható információkhoz jussanak a termékekről (pl.: táplálkozási vagy allergén adatok).

Bár az internetes vásárló nem veheti kézbe a terméket, a cél, hogy változatos eszközökkel a lehető legjobban megismerhetővé tegyük számára azt. A minőségi termékinformáció megnövekedett eladásokat jelenthet, amelyre az angliai BrandBank az ASDA élelmiszer-kereskedelmi lánccal közösen végzett felmérésének
legfontosabb megállapításai is rávilágítanak:

  • 67%-a vásárlóknak nem vásárol, ha nincs elérhető termékinformáció megjelenítve
  • 40%-os értékesítés- növekedéssel számolhatunk, ha több képpel jelenítjük meg a
    terméket
  • 33%-os növekedést jelent, ha a csomagolási fotó mellett ún. “styling” (például életkép) fotókat is
    megjelenítünk
  • 96%-ban a nagyítható termékfotók 96%-kal magasabb kattintási arányt és 9,6%-os
    értékesítési növekedést jelentenek
5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért
Csábító és egyértelmű termékleírás némi érzelemmel, segítség az igazán fontos információk megtalálásában – de mit tehetünk még? Adunk néhány tippet, ami segítheti a vásárlók döntését.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek