Ázsiában is hódítottak a magyar élelmiszerek

Minden várakozást felülmúlóan szárnyalt a Közel-Kelet vezető élelmiszeripari szakkiállítása, az idén 17. alkalommal megrendezett Gulfood, melyen idén másodszor szervezett közös megjelenést magyar cégek részére a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA).

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A rendezvény 1987-ben 850 nm-en és 65 kiállítóval indult; a szervezők kétéves gyakorisággal tervezték a megrendezést. Az elmúlt évek alatt a közel-keleti piacok kiemelkedő fontosságúvá váltak az élelmiszeripar számára, ezen belül Dubai jelentős kereskedelmi elosztó központ szerephez jutott. Nem véletlen tehát, hogy a szakmai esemény nagyra nőtt, immáron 113 000 nm-en, több mint 4000 kiállítóval zajlik a Gulfood, melyen 110 ország jelenik meg nemzeti standdal, a szakmai látogatók száma pedig eléri a 70 000 főt.

Óriási volt az érdeklődés

A HITA által szervezett és finanszírozott közösségi standon idén 8 hazai vállalat jelent meg önállóan, további 2 termékmintákkal és marketinganyagokkal képviseltette magát. A kiállítók a rendezvényt egyöntetűen kiemelkedően sikeresnek ítélték, szinte mindenkinél óriási volt az érdeklődés, legyen az bejáratott közel-keleti kapcsolatokkal rendelkező tapasztalt exportőr, a térség felé most nyitó középvállalkozás, vagy élelmiszeripari technológiatranszfert kínáló innovatív vállalkozás, mely külföldi befektetőt keres tervei megvalósításához.

A magyar standon a látogatók különböző sajtokat, mézeket, gabona szeleteket és müzlit, diót, napraforgómagot, édességeket és gluténmentes diétás termékeket, valamint fagyasztott gyümölcsöket, zöldségeket és készételeket előállító vállalatokkal és termékmintáikkal találkozhattak.

Kiállító vállalatok
Aranynektár Zrt., Felföldi Kft., Fitorex Kft., Gilan Trading Kft., Naponta Kft., Lourdes Honey Kft., Mirelite-Mirsa Zrt., Sole-Mizo Zrt., valamint a HITA által képviselt Borecet Kft. és Hungarotej Kft.
Versenyképesek a magyar termékek a világpiacon

Közönségsikert aratott a Felföldi Édesipari Kft. ízesített szívószála, a Quick Milk, mely a tejfogyasztást teszi vonzóbbá a gyerekek számára. A debreceni cég tortadekorációs édességei és sajt ízű popcorn terméke iránt is komoly kereslet mutatkozott. A fagyasztott termékeiről ismert Mirelite-Mirsa Zrt. a szakma elismerését is magáénak tudhatja: a Gulfood Awards termékverseny keretében, fagyasztott termék kategóriában „kiemelten ajánlott termék” minősítésben részesült az albertirsai cég által gyártott vadasmártás.

Úgy tűnik, a jelentős kínálat és a bizonyos termékkörökben tapasztalt dömpingárak ellenére számos magyar termék továbbra is versenyképes a világpiacon. Omar Sarhan, a Gilan Trading Kft. palesztin származású magyar tulajdonosa elmondta, hogy az általuk felvásárolt és feldolgozott magyar diót a Közel-Kelettől az Egyesült Államokig számos országban tudják jó áron értékesíteni, mivel a kereslet világszinten jelentős és a magyar dió igen jó minőségű.

Új partnerek

Hasonló tapasztalatokról számolt be Takács Ferenc, az Aranynektár Zrt. ügyvezetője a mézexport kapcsán. Dr. Losó József, a Mirelit-Mirsa Zrt. tulajdonosa másodszor állít ki a HITA-val Dubaiban. Elmondása szerint a részvétel számára minden szempontból „kifizetődő”: itt találkozhat a már meglévő, távoli partnerekkel, miközben új megrendeléseket is gyűjthet. Vállalata a tavalyi kiállítás eredményeként új partnert talált a térségben, akinek már ki is szállították az első megrendelést.

Keleti nyitás a gyakorlatban
A HITA minden eszközével támogatja ezeket a célokat, mivel a keleti nyitás a gyakorlatban csak a vállalati szféra aktív részvételével valósulhat meg és az élelmiszeripari exportőrök különösen érdekeltek az új piacok kiépítésében. Jól mutatja ezt nagyszámú részvételük az olyan közel-keleti vonatkozású üzleti eseményeken, mint a HITA által tavaly novemberben szervezett Arab-Magyar Gazdasági Fórum, az októberi szaúd-arábiai üzleti út, vagy a libanoni miniszterelnöki látogatás.
Kovács András a Fitorex Kft. exportmenedzsere arról számolt be, hogy a cégük által kifejlesztett, speciálisan csíráztatott, YASO márkanevű szójababból készített egészséges élelmiszerek iránt hatalmas volt az érdeklődés, rendkívül népszerűek voltak a gluténmentes, vegetáriánus illetve súlycsökkentő, kiegyensúlyozott diétába illő termékeik.

Összességében elmondható, hogy a magyar élelmiszeripari vállalkozások szempontjából kiváló lehetőséget nyújt a Gulfood a közel-keleti és azon túli üzleti kapcsolatok kiépítésére, vagy az új termékek külpiaci lehetőségeinek felmérésére.

 

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo