Azért gyűjtik az adatainkat, hogy nekünk jó legyen?

Minden cég, akivel üzleti kapcsolatba kerülünk, egyre több személyes adatunkat gyűjti össze, hogy a későbbiekben azt valamilyen módon felhasználhassa. Ez alól a légitársaságok sem kivételek, ők – mint mondják – így akarják személyesebbé tenni a kiszolgálást. Van-e a határa a személyes adatok gyűjtésének és felhasználásának? A témáról az Airportal közölt összeállítást.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mára a légitársaságok nemcsak az utasok fuvarozásában vagy a repülőgépek karbantartásában jeleskednek, hanem abban is, hogy az utasokról minél több és mélyebb adatot gyűjtsenek. Nem meglepő, hogy a légiutas-kísérők személyesen tudnak segíteni abban, hogy rövid csatlakozás esetén elirányítsanak a kapuhoz, vagy megmondják, hogy a csatlakozó járat késik-e, vagy sem.

Kép: Pixabay

Az új adatgyűjtési módszereknek köszönhetően a jövőben arra is lehetőség lesz, hogy egy korábbi lekésett csatlakozás és többórás várakozás után a következő járaton egy voucherrel vagy bónuszmérföldekkel megtámogatva a légiutas-kísérő személyesen kérjen elnézést az utastól. Esetleg ingyen upgrade-eljék azt az utast, aki leginkább első osztályon utazik, de az adott járaton turistára szól a jegye. Vagy felköszöntsék az ügyfelet a születésnapján a gép fedélzetén.

A légitársaságok az ehhez szükséges adatokat már régóta gyűjtik, de a felhasználás egyelőre korlátozott. Mostantól már nem sokáig. A légiutas-kísérőknek adott táblagépeken könnyen gyűjthetik az adatokat rendelésekről, meg nem kapott ételekről, bármiről, hogy aztán legközelebb személyre szabottabb szolgáltatást tudjanak nyújtani.

A Delta tabletjén minden széket kategorizáltak, különböző színekkel jelölik, és külön piktogram van arra, ha elnézést kell kérni az utastól, és arra is, ha köszönetet kell neki mondani.

Oscar Munoz, a United Continental vezérigazgatója a Bloomberg szerint New Yorkban egy fórumon azt mondta, elég adatuk van arról, hogy pontosan ki az utas, hova utazik, volt-e késő járata, járattörlése, módosította-e az ülőhelyét, vagy leöntötték-e kávéval. Mindez a személyesebb kiszolgálás érdekében.

A nagy amerikai légitársaságok mindegyike gyűjti már ezeket és jóval mélyebb adatokat is, de felmerül a kérdés, mi az a szolgáltatási szint, ahol a gyűjtött adat felhasználása még tényleg minőségi javulást eredményez, és honnan számít tolakodásnak.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit.
A légitársaság tudja, hogy legutóbb három édes pezsgőt rendeltem a járaton, ezért az adatok alapján arra következtet, hogy a következőn is ezt fogom tenni. De vajon akkor is szeretném ezt, ha a főnököm ott ül mellettem egy céges utazás során? Az adataimat kikkel osztják meg a cégen belül?

Az amerikai légitársaságok most ezen kérdéskör mentén próbálják meg belőni, hogy mi az a szint, ami még a szolgáltatási színvonal növelését eredményezi, és nem kontraproduktív. A lényeg, hogy a turistaosztályon helyet foglaló utas ugyanolyan különlegesnek érezze magát, mint az első osztályon utazó.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo