Az ügyfelekhez öltöznek a vezető bankházban

2019. március 25. hétfő - 16:13 / piacesprofit.hu
  •    

Feladja a dresszkódot a Goldman-Sachs. A világ egyik legnagyobb beruházási bankjának vagy 28.000 alkalmazottjától ezen túl csak azt várják el, hogy öltözete „megfeleljen az ügyfelek elvárásainak”.

Férfiaknál az öltöny-nyakkendő, nőknél a hasonlóan konzervatív öltözködés eddig kötelező volt a pénzintézetnél. Két éve is csak annyit lazítottak, hogy a számítógépes részlegnél lehetett lazábban öltözködni.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A változás természetesen nem ok nélkül jött, hanem nagyon is tudatos megfontolásból. Míg a hagyományos ügyfelek valóban maguk is főként halszálkás, sötét öltönyben, diszkrét nyakkendővel jelentek meg ügyeik intézésére, napjaink vállalkozói, Kaliforniából, de máshonnan

Erre figyeljen, ha menő üzletember akar lenni
Az üzleti életben a férfiak is egyre többet adnak megjelenésükre, mind az öltözködésre, mind arra, hogy sportos alakjuk legyen. Idősebbek is követik a divatot, könnyebbet esznek és golfozás helyett kerékpároznak.

is, egyre gyakrabban jeansben és kapucnis melegítőben. Így egyik fél sem érezné jól magát, ha sötét öltönyös-kosztümös ügyintéző kerülne szembe a napjaink fiataljait jellemző ruházatot viselő ügyféllel. Miután a sikeres üzlethez bizalom kell, ezt a választott megjelenés, fellépés hasonlósága is elősegítheti, vélhették a Goldman Sachsnál.

A másik szempont: a nagy pénzintézet is állandóan keresi az utánpótlást, a legjobb fejeket. Azok pedig általában nem maradi öltönyökben szeretnének dolgozni, hanem úgy, lezseren, ahogy fiatalon megszokták. Ha maradhatnak ennél a stílusnál, szívesebben mennek el a bank szekerét tolni.

Öltözködési szakértők szerint a lazítás mindenesetre veszéllyel is jár – mindenekelőtt a nőkre. Vizsgálatok igazolják, hogy

a munkavállalók külső megjelenése, fellépése, közvetlenül kihat keresetükre: a vonzó emberek átlag 20 százalékkal többre számíthatnak.

Míg azonban egy férfinél elég, ha jóképű és ápolt, a nőknél az öltözködés is fontos szerepet játszik. Ha a nő ruházata nem jelzi, hogy fontos, rangos alkalmazottról van szó, titkárnőnek, vagy kezdőnek tekinthetik. Nem is beszélve arról, hogy a laza öltözködés ösztönözheti a szerelmi kapcsolatokat – amelyek ismeretesen nem mindig segítik elő a harmonikus munkahelyi viszonyokat.

(Forrás: Der Spiegel)

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek