Az olcsóbb jegyek végül mindig drágábbak

Repülőjegyet venni olcsón és okosan – egyre nehezebb. A légitársaságok mind több szolgáltatásért kérnek külön pénzt, de aki utánanéz, így is megtalálhatja a számítását.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Mint tudjuk, eltűnt már a korszak, amikor a repülésnél három díjból választhattunk: economy, business és első osztály. Nem csak a fapadosok, a velük versenyző régi társaságok is rájöttek arra, hogyan lehet olcsó jegyeket kínálni úgy, hogy az utas végül mégiscsak többet fizessen...

Az USA-ban az American Airlines volt az első, ahol külön kellett fizetni a feladott csomagért, azután náluk és a többieknél, jöttek az újabb ötletek: ha fizetsz, elsőnek szállhatsz be, kiválaszthatod előre a helyedet, használhatod a wi-fit, és a többi.

Így ha valaki az utazási portálok alapján választ ki egy olcsónak látszó jegyet, nem biztos, hogy a legjobban jár. A portálok ugyanis általában nem tájékoztatnak arról, hogy az a bizonyos legolcsóbb lehetőség mit tartalmaz és mit nem – például, hogy már a feladott csomagért, vagy akár a gépre kézben felvitt táskánk elhelyezéséért külön kell majd fizetni.

A szakértők ezért azt javasolják: menjünk inkább a légitársaságok honlapjára, ott kiderül, mit tartalmaznak a különböző kategóriájú és árú jegyek, így nem érhet bennünket utólag meglepetés.

Gondoljunk arra, hogy nem egyszerűen repjegyet, hanem szolgáltatást vásárolunk – és válasszuk a lehetőségekből azt, amire szükségünk van. Így nem nagy öröm egy olcsóbb jegy, ha azt jelenti, hogy két kisgyerekünk vagy a párunk a gép másik részén ül majd – vagy hosszú emberként szűk ülésbe szorulva kell órákat töltenünk...

A cégek egyébként az utasadatok alapján pontosan tudják, mik a keresett szolgáltatások és ennek megfelelően alakítják áraikat. Az új módszer milliárdokkal növeli bevételeiket, de úgy látják, végül az utas is jól jár: a profitból fejleszthetik a

Szuperluxus: így repülnek a dollármilliárdosok
Luxusautót vásárolni ma már nem kunszt, bármelyik valóságshow-sztár vagy celeb megteheti. A gazdagság igazi státuszszimbólumává a magánrepülőgépek váltak.
gépparkot, a földi kiszolgálást, a repülőterek kényelmét.

Ami tény – de aligha vigasztalja az utast, aki órákat tölthet a képernyő előtt, amíg megtalálja a legjobb megoldást. Ez annál nehezebb, mert alig van két társaság, aki ugyanazt értené az egyes jegyfajták alatt... (N.Y.Times(

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo