Promóció

Az okos jövő egységes iránya

2016. december 01. csütörtök - 09:56 / Piac és Profit kft
  •    

Az IDC nemrég közétett előrejelzései szerint a vállalatok egyre jobban értékelik az IP-alapú hangtechnológiák előnyeit, és cserélik le hagyományos vonalaikat. Napjaink hangszolgáltatásainak trendjeiről és a kis-és középvállalatok infokommunikációs kihívásairól kérdeztük Kováts Pétert, az Invitech Megoldások Zrt. középvállalati igazgatóját.

Kováts Péter

Kováts Péter

Egyre gyakrabban halljuk azt a kifejezést, hogy IP-alapú hangszolgáltatás vagy IP-telefónia, ami pontosan annyit jelent, hogy a hangszolgáltatás, a távközlés egy olyan formája, ahol a beszélgetés nem a hagyományos (analóg) telefonhálózaton, hanem az interneten keresztül zajlik. Korábban ezt sokan VoIP-ként (Voice over InternetProtokoll) emlegették. Az IP-telefónián belül azonban többféle szint létezik attól függően, hogy kinek mire van leginkább szüksége.

– A nyilvános hálózatokat használó szolgáltatások elsősorban a kisvállalkozások számára lehetnek kedvezőek. A helyben telepített megoldások már jóval több szolgáltatást nyújtanak, és alközponti funkciókkal is rendelkeznek. Épp ezért ezek már a több telephelyes, sok embert foglalkoztató vállalkozások számára is alkalmasak. Vannak továbbá a külső üzemeltetésű – úgynevezett hosztolt – megoldások, amelyek mind funkcionalitásban, mind kényelmi, biztonsági szempontból ideálisak szinte bármilyen méretű és profilú vállalkozás számára. A szolgáltatás gyakorlatilag beruházás nélkül, kiszámítható havi költségek mellett vehető igénybe. Nem meglepő tehát, hogy a leggyorsabb növekedést ebben a szegmensben tapasztaljuk.

Mivel nyújt többet, vagy milyen addicionális lehetőségeket rejt az IP-telefónia a hagyományos telefonszolgáltatásokkal szemben?

– Az IP-telefónia több mint telefon. Kitűnő alapot nyújt egy vállalkozás számára, hogy továbblépjen az egységes kommunikációs megoldások felé. A konvergencia, mint az infokommunikációs iparág legfőbb trendje, egyre jobban átszövi a mindennapjainkat. Az ügyfelek szempontjából a konvergencia leegyszerűsítve azt jelenti, hogy az egész több, mint a részek összessége. Ezért lehetséges, hogy az egységes kommunikáció – Unified Communication, UC – napjaink egyik legismertebb buzzwordjévé vált. Ez a megoldás takarja mindazon vállalati kommunikációs csatornák és lehetőségek integrációját, amelyek kapcsolattartásra, kommunikációra vagy csoportmunkára adnak lehetőséget. Az IP-telefónia kitűnő alapot ad a továbblépéshez.

Melyek az egységes kommunikáció legfontosabb funkciói?

– Rengeteg hasznos funkciót takar, például ott vannak az audio- és videokommunikációs lehetőségek, akár többszereplős konferenciahívásként, a csevegési funkciók vagy a gazdag webkonferencia-szolgáltatások, képernyő- és dokumentummegosztás, akár hívás közben. Egyik személyes kedvencem a jelenlét-érzékelés, amelynek a segítségével pontosan tudom, hogy a kollégáim, partnereim épp szabadok vagy elfoglaltak, így könnyebben kapcsolatba léphetek velük. Mivel a szolgáltatások integráltan jelennek meg, az egyenként is meglévő előnyök összeadódnak, és megsokszorozzák a hatékonyságot. Talán meglepő, de a konvergens megoldással nemcsak időt és pénzt spórolunk, hanem könnyebbé és élvezetesebbé is tesszük a kapcsolattartást.

Milyen vállalkozások profitálhatnak leginkább az egységes kommunikáció nyújtotta előnyökből?

– Minél szerteágazóbb egy vállalat tevékenysége, annál inkább nélkülözhetetlenek számára a technológia által kínált előnyök. De egy kisebb vállalkozásnak is fontos, hogy a legkorszerűbb megoldásokat alkalmazza, hiszen a költségek csökkentése, a hatékonyság növelése számukra is létkérdés. Az Invitech Solutions nem a méret alapján tesz különbséget az ügyfelek között, mert mindenkinek olyan megoldást kínál, amely a kommunikációs igényeihez a leginkább illik.