Az emberközpontúság segíthet megállítani a fluktuációt

2017. március 24. péntek - 17:44 / piacesprofit.hu
  •    

Kutatási adatok igazolják, hogy a vezetővel való rossz kapcsolat miatt mond fel manapság a legtöbb munkavállaló. A BKIK tudásátadással segíti a vállalkozásokat, hogy megismerjék az emberközpontú vezetés lehetőségeit.

Rendhagyó reggeli helyszíne volt szerda délelőtt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara székháza. A „Mi a jó vezető szerepe a jó munkahelyi légkör és a FLOW élmény megteremtésében?” elnevezésű szakmai fórum a Gazdasági Szolgáltatások Tagozat Humán Szolgáltatások (HR) osztálya és a Bespoke Principles Kft.-vel  közös szervezésében valósult meg. A közel 70 nagyvállalati és közszférából érkező HR szakember arról kapott tájékoztatást, mi a szerepe ma a flow élmények, a flow alapú vezetésnek vállalatok életében, hogyan fejleszthetők a vezetők játékosan egy biztonságos online térben, egy szimuláción keresztül akár más személyiségben kipróbálva magunkat.

A flow nem adottság, de tenni lehet érte.

A főnök üldözi el a legtöbb dolgozót
A pénz miatt hagyják ott a dolgozók a munkájukat, de nem a pénz miatt maradnak. Paradox? Pedig ez az igazság. Egy alapszint felett szinte kizárólag a vezetőn múlik a munkaerő-megtartás.

„A vállalkozói szektor egészét tekintve globális kihívást jelent a fluktuáció” – mondta el Marosi László, a BKIK főtitkára. „A megoldás, ahogy a versenyképesség egyik eszköze lehet az emberközpontú vezetés, s vele az élményszerű munkavégzés.”

„Tapasztalataink szerint — amit kutatási adatok is alátámasztanak — a vezetővel való rossz kapcsolat miatt mond fel manapság a legtöbb munkavállaló” – tette hozzá Benyovszky Tünde, a Bespoke Principles alapítója, a BKIK XXIX. Humán Szolgáltatások (HR) osztály tagja, valamint a KKVHÁZ szervezet- és személyzetfejlesztési szakértője. „A kialakult munkaerő-piaci helyzetben ezért stratégiai kérdés a vezetők szerepe és felelőssége a munkavállalók megtartásában. A flow alapú vezetés egy lehetséges megoldás lehet arra, hogy csökkentse a kialakult munkaerő-piaci feszültséget, hosszú távon biztosítva a dolgozók elkötelezettségét. Jól felfogott érdeke ma minden vállalatnak, hogy modern vezetői eszközökkel hozzák ki a legjobbat a humán tőkéjükből, ezzel biztosítva versenyképességüket.”

„A kialakult gazdasági helyzet – az elvándorlás mellett a szakmai igények átalakulásával – a munkaerőhiány tüneteit mutatja. Fizetésversenybe kerültek a cégek. A régi típusú vezetéssel már sem megtalálni, sem megtartani nem lehet a dolgozókat. Az új technikákkal szikrát ad a vezető, hogy az alkalmazott rájöjjön, ő valaminek mestere. Ez az optimális élmény nem csak a multinacionális vállalatoknál valósítható meg, hanem a főváros mikro-, kis- és középvállalkozásainak is segítséget nyújthat a mindennapokban” – fogalmazott Dr. Buzády Zoltán, a CEU professzora (vezetés-szervezés), valamint a Csíkszentmihályi Mihály által kezdeményezett „Flow-Leadership” globális kutatási program és hálózat igazgatója.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek