Az élmény az új reklám

2018. április 16. hétfő - 17:00 / piacesprofit.hu
  •    

Az emberek sokáig inkább tárgyi javakra költötték a pénzüket, mert azok tartósabbak, így hosszabb ideig szereznek örömet. Friss kutatások szerint azonban ez tévedés, a vásárlók egyre inkább élményt keresnek, ami miatt a marketingesek is átgondolják a stratégiájukat.

A luxusmárkák sikere tipikusan a kézművesség értékén, az innováción, illetve a magas ár és a társadalmi elithez való kötődés miatti exkluzivitáson alapul – írja a Budapest LAB. A tradicionális luxusmárkák (mint a Louis Vuitton vagy a Chanel) egy szűk közösségben alakítottak ki rajongói kört magunknak, vagyis a közösségi ajánlást már az első pillanattól kezdve használták, csak épp nem online. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketingüzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító, tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.

Tömegluxus vs. egyedi lehetőség

A luxusmárkák sikere az elmúlt évtizedekben leginkább annak köszönhető, hogy egyre többen vágynak arra, hogy különlegesnek érezzék magukat azáltal, amit

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.

vásárolnak, az érintett márkák pedig képesek voltak egy ezt kiszolgáló új marketingmodell megalkotására. Ennek két legfontosabb eleme közül az egyik a gondosan megalkotott, exkluzivitásra és a társadalmi aspirációra ható üzenetek nagyon gondosan kiválasztott, szűk körben való elhelyezése – vagyis a különlegesség érzésének megalapozása a fogyasztóban –, majd ehhez egy széles elosztói/értékesítői hálózat kialakítása, aminek köszönhetően a termékek valójában a korábbinál sokkal könnyebben elérhetővé váltak. Ezt a modellt egyébként mára egyáltalán nemcsak a legmagasabb szintre pozicionált luxusmárkák, de számos, a prémium szegmensben működő cég is alkalmazza, például az Apple vagy a Nespresso.

Esemény mint reklám

A vásárlói hűség növelésének egyik leghatékonyabb módja az eseménymarketing. Az események a szakértők szerint nem egyszerű kommunikációs eszközök, hanem olyan élmények, amelyek önmagukban szerepet játszanak a márka identitásának kialakításában. Az exkluzív offline élmények minden korábbinál értékesebbé váltak a szakértők szerint az online marketing és vásárlás áttörésének köszönhetően.

Az élmény egy különleges – és a low budget marketingben is jól használható – fajtája, ha valaminek a szűk elérhetőségével fokozzuk a megszerzése iránti vágyat. Ha valamiből keveseknek van, az máris garantálja az instant luxust, így ezt a trükköt sem hagyják ki a nagy márkák sem. A Loewe táskagyártó egyik modellje például a nemzetközi megjelenés előtt is kapható volt már, egyetlen üzletben, Makaó szigetén. Akik elmentek érte, biztos, hogy nem felejtik a szekrény mélyén ezt a darabot.

 

 

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor