Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás

2018. január 31. szerda - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.

A ShopAlike által megszólaltatott szakértők csapata úgy gondolja, hogy a változás az egyetlen biztos dolog a digitális világban és ez a tény minden nap motiválja őket! Annak érdekében, hogy megosszák tudásukat, megkérdezték az online marketing különböző területeinek vezetőit milyen véleménnyel vannak a 2017-es évről és milyen tendenciákat látnak 2018-ban.

Gabriele Alberto

Gabriele Alberto

Gabriele Alberto, SEA

Milyen trendek domináltak 2017-ben az SEA területén?

A mesterséges intelligencia (AI) volt szerintem az év legnagyobb robbanása. Miután a Google az előző években a mobil keresésre összpontosított, a döntés, hogy több erőt fektessen a gépi tanulásba és automatizálásba, új lehetőségeket biztosított az SEA újragondolására is. Például: a hirdetések konszolidált, kétségbevonhatatlan és elengedhetetlen A/B tesztelésének alkalmazása szinte most már ódivatúnak hangzik a Google gépi tanulása mellett, amely most már lehetővé teszi, hogy megszabjuk ki, mikor lásson egy-egy üzenetet.

Melyek voltak azok a tendenciák amiknek dominálniuk kellett volna 2017-ben, de végül csak szóbeszédnek bizonyultak?

Egyvalamiben nagyot csalódtam: hatalmas elvásáraim voltak az intelligens kampányokkal szemben (a Display Hálózat automatikus célzásairól van szó). Megjelenésükkor meglehetősen korlátozott működőképességgel rendelkeztek és nem igazán oldották meg az automatizálást. Kiváncsi vagyok, hogy fogja ezt a Google továbbfejleszteni a jövőben!

Milyen tendenciákra számítasz 2018-ban?

Ebben az iparágban per pillanat nagy figyelmet szentelnek a Hangkeresőnek, ami a következő nagy durranás lesz. Személy szerint úgy vélem, hogy a következő év változásai szorosan összekapcsolódik majd azzal, hogy az SEA managerek hogyan tudnak együtt dolgozni: egy nagyobb és hatékonyabb automatizálással a managerek több időt tölthetnek a stratégiák fejlesztésére. Nagy reményeket fűzök továbbá a Google Attribution szolgáltatáshoz, mely lehetővé teszi számunkra, hogy könnyebben meghatározzuk, mi is az ami valójában konverzióhoz vezet.

Elena Polit

Elena Polit

Elena Polit, Social Advertising, Affiliate & Display

Milyen trendek domináltak a Facebook hirdetéseknél 2017-ben?

Szerintem több trendet figyelhettünk meg 2017-ben és megpróbálom minél jobban összegezni őket. Úgy gondolom, hogy az utóbbi évben 4 nagy tendenciát lehetne kiemelni:

  • Dinamikus termékreklámok remarketinghez és kutatáshoz

Ez a hirdetésforma lehetővé teszi a nagy készletekkel rendelkező kiskereskedők számára, hogy teljes katalógust népszerűsítsenek a Facebookon, elérve így a megfelelő felhasználói réteget, a megfelelő időben anélkül, hogy bármilyen más tervezési erőfeszítést venne igénybe. Mennyire klassz ez, nem?

  • Mobile First! – A mobil mindenekelőtt!

A Facebook szerint a mobilhirdetés a 2017 harmadik negyed bevételének mintegy 88%-át teszi ki. Ez rendkívül jelentős, és a platformon észlelhető új hirdetők drámai növekedése is ezt mutatja.

  • Videóhirdetések használata

A mobilhasználat növekedése egy olyan tényező, mely tökéletesen kapcsolódik a videóhoz. A facebook videókkal volt tele a hírfolyamunk a tavalyi év során, és látva ezek potenciáját, nem meglepő, hogy a különböző márkák egyre gyakrabban vetik be ezt a hirdetési formát marketingstratégiáikban.

  • Chatbot mánia

Olyan kifejezések, mint például a “gépi tanulás” vagy a “mesterséges intelligencia” a 2017-es év legmeghatározóbb szavai voltak. Nem is beszélve arról a hihetetlen támogatásról, amit a Messenger botok zsebeltek be az utolsó Facebook Fejlesztői Konferencián (F8).

Hogyan adjunk el a fiataloknak?
Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Mely tendenciákra számítasz 2018-ban?

Erre a kérdésre is nehéz egyetlen választ adni. Amire igazán kíváncsi leszek a következő évben az a Hírfolyam algoritmusát érintő változások. Mark Zuckerberg a közelmúltban közölte, hogy a Facebook megváltoztatja a hírfolyam algoritmusát, mely a márkák és a kiadók javát szolgálja majd. A hirdetőknek fel kell készülniük:

  • A személyek közti komunikáció elsőbbségére,
  • A hosszú és átgondolt kommentek erősítésére,
  • Az élő bejegyzések fokozására,
  • A kiváló minőségű tartalom ösztönzésére,
  • A hirdetések árainak növekedésére.
Valeria Calderoni

Valeria Calderoni

Valeria Calderoni, SEO

Milyen trendek domináltak 2017-ben?

A legtöbb weboldalt lefoglalta a https-re való attérés és a mobilizálás optimizálása, de ugyanakkor 2017 volt az az év, amikor az SEO jobban együttmüködött a termékmenedzsmenttel és nagyobb figyelmet fordított a felhasználói élményekre, hiszen az olyan mutatók mint például a weboldalon eltöltött idő, a tartalom látogatottsága és az oldal elhagyási aránya, egyre fontosabb szerepet kezdett játszani a rangsorban.

Melyek voltak azok a tendenciák amiknek dominálniuk kellett volna 2017-ben, de végül csak szóbeszédnek bizonyultak?

A https protokollra való áttérés számos szempontból fontos volt, viszont SEO szemszögből nem hozta a várt “rangsornövelést”. Másrészt a Google (még) nem jelölte meg a nem megbízható weboldalakat, mint ahogyan ettől sokan tartottak. Nem mondanám, hogy ez egy szóbeszéd volt de figyelembe véve az ilyen típusú váltáshoz szükséges munka volumenét, illetve az ezzel járó technikai problémák kockázatát, biztos vagyok benne, hogy sok SEO menedzser abban reménykedett, hogy honlapjaik valamivel több eredményt érnek el, mint eddigi helyzetük megtartása.

Mire számítasz 2018-ban?

Szerintem érdekes lesz a következő évben a Google Mobile First indexének megjelenése, hiszen mindenki hónapok óta erre vár. Örömmel látaom, hogyan nő a hangkeresés tendenciája is, mivel már 2017-ben is sokat fejlődött és még mindig kínál új lehetőségeket. Kiváncsi vagyok, milyen változásokat hoz majd a RankBrain használata a keresési eredmények meghatározásában.

Maud Asselin

Maud Asselin

Maud Asselin, Editing, CRM & SMO

Milyen trendek domináltak a Tartalommarketingben 2017-ben?

Véleményem szerint két tendenciát figyelhettünk meg az előző évben: az egyik az Influencer Marketing a másik a Videó tartalom használata. Az Influencer Marketing már nem újdonság, de ennek ellenére hatalmas trend volt 2017-ben is. Szerintem minden cégnek szüksége van az Influencer Marketing használatára, hisz az átlag fogyasztók jobban azonosulnak az úgynevezett mikro-influencerekkel, mint a hagyományos értelemben vett sztárokkal. Az egyetlen nehézség számunkra csak az, hogy megtaláljuk a megfelelő személyt, melynek keresése során sok tény játszik fontos szerepet. Nem mindegy, természetesen, milyen árat kérnek vagy hogy mennyi követővel rendelkeznek és, hogy milyen múltbeli együttműködésük volt más cégekkel. Ez minden sikeres influencer kampány titka.

Ami a videót illeti hatalmas robbanás volt 2017-ben a videó tartalmak használata a közösségi médiában. A Forbes kutatása szerint naponta több mint 500 millió ember néz videót a Facebookon. A sikeres videó titka az, hogy rövid, viszont annál érdekesebb legyen. Az első két másodpercen belül fel kell hívnia a felhasználó figyelmét. A hang vagy zene most már nem is annyira fontos, mivel a mobilfelhasználók többsége már hang nélkül szörföl a közösségi médián.

Milyen tendenciákra számítasz 2018-ban?

Mobile First! – A tartalmak létrehozásakor még fontosabb lesz, hogy az mobilbarát legyen  és, hogy a tartalom megegyezzen a felhasználók igényeivel. Ezen kívül én is a Hangkeresésre fektetném a hangsúlyt a következő évben. Siri, Alexa és a Google Home-al a hangkeresés az eddiginél még elterjedtebb és fontosabb lesz. Természetesen ez ki fog hatni a tartalommarketing stratégiákra is.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért
Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek