Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

2017. február 20. hétfő - 10:10 / piacesprofit.hu
  •    

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.

Habár a közélet korrupciótól hangos, egyre több cég veszi komolyan a felelős üzleti magatartást, a tudatosságot és a céges átláthatóságot. A napokban mutatták be, máris félszázan töltötték ki a Bridge Budapest Vállalható Vállalkozás önellenőrző tesztjét, melynek kitöltésével a cégek felmérhetik, mennyire vállalhatóak.

A kitöltők közt máris olyan cégek vannak, mint a Concorde Értékpapír, a családias Házikó, a közösségi munkamodellt megvalósító Loffice, a Prezi, a Ustream, a Gazdagmami vagy a Join My Wedding. A különböző profilú vállalkozások azt mutatják, cégmérettől függetlenül kialakítható a tudatosabb üzleti környezet.

A kezdeményezés mellé állt vállalkozók beszélnek is arról, miért fontos nekik, hogy cégük tükrözze értékrendjüket. Állítják, hogy az átláthatóság az új trend, és versenyképességük is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá: már nemcsak az informatika terjedése, de a fogyasztók és a munkavállalók tudatossága is megköveteli, hogy cégüket ezek az elvek mentén vezessék.

kulcslyukon leskelődik

Kép: SXC

A versenyképesség megőrzése ugyanis hosszútávon azon is múlik, akarnak-e egy céggel dolgozni a partnerek, a megrendelők, az alvállalkozók, a beszállítók, és persze a munkavállalók. Magyarországon egyre nő a munkaerőhiány, miközben sokan külföldre mennek. Az itt maradókat, különösen az Y generáció többségét pusztán pénzzel nem lehet megtartani: ők olyan munkahelyen akarnak dolgozni, ahova jó bemenni, olyan vállalatnál, amely etikusan működik.

Nem szeretjük az adóelkerülőket, de az átláthatóságtól is félünk
Adóelkerülőnek tartjuk a politikusokat, erkölcstelennek tartjuk az offshore cégeket, megvonnánk a multinacionális cégek adókedvezményét, de azt már nem szeretnénk, ha mindenkiről tudni lehetne, mennyi adót fizet.

“A teszttel segítünk végiggondolni a vállalkozóknak, hogy mire érdemes odafigyelni, hol tartanak az átláthatóság, a felelős üzleti magatartás terén. Azt szeretnénk, ha ezek a vállalkozók referenciává válnának mások számára, és egymás nehézségeiből és megoldásaiból tanulhatnának” – mondta el Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője.

A cégvezetés, munkatársak, pénzügyek és üzleti partnerek témaköreit is érintő közel 60  gyakorlatias kérdés megválaszolása után a vállalkozók tisztábban láthatják, melyek azok a területek, amelyekkel elégedettek lehetnek és melyek azok, amelyekre még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk.  A kiértékelés után százalék mutatja a cég vállalhatóságát, a 80% felett teljesítők pedig regisztráció után le is tölthetik és büszkén viselhetik a Vállalható Vállalkozás brand logóját. Akik egyelőre nem ugrották át a küszöböt, megőrizhetik anonimitásukat és hasznos tanácsokhoz juthatnak, hogyan lehet a későbbiekben tudatosabban formálni cégüket.