Így győzhetjük le a konkurenseket a Facebook aukciókon

Napvilágot láttak a részletek a legnagyobb közösségi oldal aukciós hirdetéseinek rendszeréről, így végre tudjuk, mi alapján válogat a Facebook a hirdetések között. Lévai Richárd online marketing specialista foglalta össze a lényeget.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Facebook végre kicsit beavatott bennünket a hirdetési aukció működésébe, ami azért fontos, ment minden hirdetés, amit létrehozunk, részt vesz egy aukciós folyamaton. Ennek a célja, hogy eldőljön, hogy a kiválasztott embereknek melyik hirdetés jelenjen meg a sok közül.  Ez nyilván azt jelenti, hogy az a hirdetés lesz a legsikeresebb, ami a hirdetőnek is hatékony, mert támogatja az üzleti céljait, illetve nem utálják, sőt lehetőleg szeretik a felhasználók. A Facebook hirdetési aukció célja tulajdonképpen ennek a kettős célnak az elérése, úgy, hogy meghatároz egy “összértéket” (total value) minden egyes hirdetéshez.

Ez az összérték, nem azt jelenti, hogy annak jelenik meg a hirdetés, aki a legtöbbet fizet. A Facebook a licit nagyságán túl minőségi faktorokat is figyelembe vesz a hirdetési aukció során – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

Milyen faktorokat vesz figyelembe a Facebook?

A hirdető licitje

Az automatikus licit során a Facebook kalkulálja ki nekünk az aktuális licitet, azt figyelembe véve, hogy optimálisan költse el a teljes költségkeretet és a legtöbb eredményt érje el abban a célban, amit meghatározunk a hirdetési kampány létrehozása során.

A manuális licit azt jelenti, hogy a hirdető határozza meg azt a maximális összeget, amit a hirdetés során fizetni hajlandó a kiválasztott célokért. A Facebook azt tanácsolja, hogy manuális licit során ne válassz kisebb licitet, mint a javasolt tartomány maximális értéke.

Hirdetés minőség és relevancia

A Facebook figyelembe veszi, hogy mennyire tetszik az embereknek a hirdetés, ebből minőségi pontszámot generál, amit felhasznál a licitnél. Röviden összefoglalva arról van szó, hogy ha például sokan rejtik el a hirdetést, akkor negatív lesz az értékelése, ha sokan kattintanak, és sok időt töltenek a weboldalon, akkor pozitív. Ezekből a pozitív és negatív értékelésekből áll össze az a minőségi mutató, amit az aukció során is használ a Facebook.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent
A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.
Becsült cselekvési arány

A becsült cselekvési ráta (Estimated Action Rate) azt mutatja meg, hogy mennyire valószínű, hogy a megcélzott ember megteszi azt a lépést, amit elvárunk tőle az optimalizálás során. Például ha konyhai eszközöket szeretnénk eladni, vásárlási konverzióra optimalizálunk, akkor valószínűleg olyanokra célzunk, akiket érdekel a főzés. Azonban viszonylag széles azoknak az embereknek a csoportja, akiket érdekel a főzés és közülük sokan lesznek olyanok, akik nem fognak konyhai eszközöket vásárolni.

Erről szól a becsült cselekvési arány, aminek a segítéségével kiválaszthatjuk a sok főzés iránt érdeklődő közül azokat, akik a hirdetés hatására valószínűleg vásárolni fognak. Ezt a becslést a célszemélyek korábbi tevékenysége és a hirdetés korábbi koverziói alapján készíti el a Facebook.

A győztes hirdetés

Amikor egy aukció lezajlik, a Facebook egységesíti a fenti faktorokat különböző optimalizálási célok szerint, aztán kombinálja az összértékben. A legnagyobb összértékkel rendelkező hirdetést pedig megmutatja a Facebook. Ez azt jelenti, hogy egy hirdetés, aminek jobb a minőségű és releváns az le tudja győzni azt a hirdetést, amelyiknél nagyobb a licit, de kevésbé releváns és rosszabb minőségű.

9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül.
Azonban ahhoz, hogy a legtöbbet kihozzuk a Facebook hirdetésekből, a legjobb, ha pontosan célozzuk a hirdetéseket, jó minőségű promóciókat készítünk, és olyan nagy licitet használunk, amekkorát csak tudunk. Így tudjuk elérni azt, hogy legyőzzük a konkurenciát, és a legtöbb embernek megjelenjünk a célcsoportunkban. (Akik remélhetőleg hozzák az elvárt eredményt.)

A győztes hirdetés ára

Az összérték határozza meg azt, hogy melyik hirdetés győz, de nem ez határozza meg azt, hogy a győztes hirdetés mennyibe kerül. Sőt, az összérték kiszámításához használt maximális licit érték sem egyenlő azzal, amibe a hirdetés ára konkrétan kerülni fog.

A hirdetéskattintás (videó megtekintés, konverzió, lead, stb.) csak egy kicsivel fog többe kerülni ugyanis, mint amennyi ahhoz kellett, hogy legyőzze a hirdetés a többi hirdetést. Éppen ezért a hirdetés költsége általában nem fogja elérni a maximális licitet. Ezért nem éri meg alullicitálni, mert ezzel olyan megjelenésektől maradunk el, amiknek nem lenne különösen nagy plusz költsége.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo