Alibaba lenyomta az Amazont

2017. november 06. hétfő - 14:08 / piacesprofit.hu
  •    

Az elmúlt negyedévben az Alibaba 3.6 Mrd. dollár bevételt termelt  - az óriás kínai internet-áruháznak mintegy 500 millió vásárlója van a világban. A fenti bevétel 61 százalékkal magasabb, mint az elmúlt év hasonló időszakában, miközben a nagy vetélytárs, az Amazon bevételei ebben a negyedben “csak” 34 százalékkal emelkedtek.

Az Alibaba a világ legértékesebb vállalatai közé emelkedett, immár kétszer annyit ér, mint olyan amerikai óriások, mint az IBM vagy az Intel.

A sok területen érdekelt konszern fő bevételi forrása továbbra is az internetes kereskedelem, amelynek kínai piacán az ugyancsak óriás, szntén világszereplő Tencent-holdinggal osztozik. A robbanásszerűen növekvő kínai piac több, mint 700 millió fogyasztót jelent, akik érdekes módon többet rendelnek a neten, mint az amerikaiak, az ország kiskereskedelmi forgalmának negyede már a világhálón bonyolódik.

Kép: NYT

Kép: NYT

A kínai gazdaság gyors fejlődésével hasonló ütemben növekszik a vásárlóképes réteg: míg 2000-ben csak két millió a középosztályba sorolható háztartást tartottak nyilván, azok száma 2016-ra 116 millióra emelkedett – 2030-re pedig számuk az előjelzések szerint megkétszereződik.

A kasszához kérte Brüsszel az Amazont
Tiltott állami támogatásnak minősülnek az Amazonnak nyújtott luxemburgi adókedvezmények, az amerikai kereskedőóriásnak ezért 250 millió eurót (mintegy 78 milliárd forintot) vissza kell fizetnie az államnak – döntött szerdán az Európai Bizottság (EB).

Jack Ma, a vállalat alapítója és milliárdos vezetője most azt tűzte ki célul, hogy a rendelt árukat bárhová Kínában 24 órán belül, a világ bármely más pontjára pedig 72 órán belül ki tudják szállítani. Cége egyébként – az Amazon példájára – a hagyományos kereskedelembe is beruház, országszerte felvásárol élelmiszer- és egyéb boltokat.

Élelmiszerüzleteiben okostelefon-applikációval lehet fizetni, s a boltok vállalnak házhozszállítást, és friss élelmiszer-rendelést is teljesítenek. Az Alibaba párhuzamosan milliárdokat ruház be világszerte új technológiákba, kutatásokba. Legújabb tervük, hogy a cég kínai ügyfelei amerikai kisvállalatoktól rendelhessenek. Az érdeklődés nagy, mivel a kínaiak az amerikai termékeket jobbnak tartják a hazaiaknál. (New York Times)