Aknamező vagy aranybánya is lehet egy konferencia

Egy-egy konferenciára nem csak az ismereteink bővítéséért látogatunk el, hanem kimondva, kimondatlanul azért, hogy jókat beszélgetve, üzleti szempontból is gyümölcsöző, új ismeretségeket köthessünk. Ugyanakkor - a regisztrációtól, a kávészüneteken át, az előadások alatti viselkedésig, az étkezéses alkalmakig – üzleti etikett tekintetében igazi aknamezőn járunk: Szinte megszámlálhatatlan illemszabályt kell és érdemes is betartanunk. Lássunk ezért most három balfogást, amelyeket érdemes elkerülnünk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/stockimages

Rosszul kezelt névjegy kérdés

Attól, hogy valakivel kellemesen beszélgetünk, még nem jelenti azt, hogy feltétlenül névjegyet kell cserélnünk. Nem vet ránk jó fényt, ha egy nem hivatalos névjegygyűjtő verseny résztvevőjeként úgy véljük, akkor vagyunk sikeresek, ha minél több névjeggyel gazdagodva távozunk. Annak a szemében, akitől csak besöprik a névjegyét és más tovább is álltak, egy névjegyvadász felületesnek és üzletileg kevéssé sikeresnek tűnhet.

Roppant kellemetlen az is, ha valaki az elérhetőségünk után érdeklődik és nincs nálunk névjegy vagy elkezdünk a névjegyünkre firkálgatni, javítva a megváltozott telefonszámot, e-mail címet, pozíciót. Ez felkészületlenségre vall, az üzletben pedig ez sem jó üzenet.

A névjegyváltás során érdemes ugyanakkor olyasvalaki névjegyét is elkérnünk, akivel nem nekünk, hanem egy üzleti partnerünknek lehet kölcsönösen sikeres kapcsolata. Amellett, hogy a közvetítő szerepe ilyen esetekben mindig hálás, akiknek közvetítettünk, később ők válhatnak a mi jó hírünk hírnökeivé. (Kapocsnak lenni két ember között az egyik leghatékonyabb kapcsolatépítő trükk! De van további 6 jó tippünk.)

Névjegyhasználat – okosan
Fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre. Szakértőnk segít, hogy nézzen ki és hogyan adjuk át a kis kártyát.
Nincs a vállalkozásunkról és a konkurenciánkról néhány jó mondat a tarsolyunkban

Ügyetlenebb társalgók gyakran nyitják azzal a beszélgetést, hogy mivel is foglalkozik a vállalkozásunk. Nekünk pedig erre a kérdésre mindig kell rendelkeznünk egy érdekes és pontosan orientáló válasszal.

Az is gyakran előfordul, hogy beszélgető partnerünk – akár annak érdekében, hogy a témában való jártasságát mutassa - a konkurenciánkat, versenytársunkat hozza szóba. Tegye ezt bármilyen összefüggésben – akár pozitív, akár negatív előjellel – erre az eshetőségre is szerencsés, ha rendelkezünk néhány jó mondattal.

Így lehetőségünk nyílik arra, hogy megmutathassuk a piacismeretünket, illetve egy kis tolakodásmentes önreklámra is. A helyzet adta természetességgel beszélhetünk a vállalkozásunkról, mitől különleges, mitől más, mint a beszélgetőpartnerünk által említett versenytárs. Ez a szituáció egyébként jó példája annak, amikor egy illemszabály („másokról nem mondunk rosszat”), a marketing egyik sarokköveként jelenik meg: A konkurenciáról nem mondunk rosszat!

Természetesen az is egy kedves gesztus, ha a konkurenciánk megemlítésekor beszélgetőtársunk témában való jártasságát is elismerjük (hiszen valamennyire ismeri a piacunkat), nem pedig replikázunk, azt éreztetve partnerünkkel, hogy mi vagyunk a szakértők és az ő ismeretei felületesek.

Végül egy fontos, sajnos egyre gyakoribb hiba:

A konferencián, az elhangzott előadáshoz való hozzászólást önreklámra használja a hozzászóló.

Feszélyezheti, sőt visszatetszést is kelthet a résztvevőkben, ha hozzászólás címén valaki a cégét vagy a szolgáltatását szeretné a középpontba helyezni. Gyakoriak ilyenkor a gúnyos összenézések, mosolyok, a szájhúzogatás. (Ami természetesen szintén nem elegáns!) Ahogyan az sem elegáns, ha egy hozzászóló okosabb akar lenni az előadónál. Lehet, hogy az, az is lehet, hogy felkészültebb, de mindig érdemes végiggondolni – mi is nyerhető valójában egy ilyen megnyilvánulással és egy ilyen hozzászólás segíti-e a cégünk előnyös megítélését.

dr. Erdős Zsuzsanna etikett tanácsadó és coach erdosetikett.hu

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo