Akik a legjobban járnak a kötelezővel jövőre

A bizotsítók egymára licitálva vállalták be a különböző engedményeket, aminek eredményeként akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a kötelező biztosítási díj csökkenés. A PBA.hu elemzői az első órák tapasztalataiból képzett ügyfélprofilok alapján bemutatják a kampány top5 legboldogabb célcsoportját.

Tökéletes játékelméleti esettanulmányt valósítottak meg a magyarországi kötelező biztosítási piacon versenyző biztosítók: mindenki tisztában volt vele, hogy engedni kell, és azt is tudták, hogy a többiek is hasonló lépésre készülnek, így további engedményeket is bevállaltak. Az eredmény: akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a csökkenés. (Még a baleseti adó nélkül számolt nettó árak esetében is!)


Kép:sxc

Akik pedig a legjobban járnak majd:

1. Vidéki, kármentes autósok: egyes ajánlatokkal akár 53%-kal olcsóbb tarifa is található a korábbi legkedvezőbb árú kötelezőbiztosításhoz képest. „A biztosítók abból indulnak ki, hogy ez a célcsoport ritkán használja gépjárművét, nagy becsben tartja azt, ráadásul a kedvezőtlen gazdasági folyamatok (életszínvonal-romlás, emelkedő benzinárak) miatt még kevesebbet fogják használni. Így csökken a baleset esélye" - magyarázza Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.

2. Vállalkozók, a KKV-szektor általában: noha mindenki a kkv-k támogatásáról szónokol, úgy fest, hogy a biztosítók tesznek is értékelhető lépéseket: 30-40 százalékkal olcsóbb kötelezőket lehet szerezni kis haszongépjárműre, céges flottára. „A céges flották általában cascot is kötnek, az együttkötési kedvezményekkel erős ügyfélkör építhető, és további bevételre számíthatnak az erre a szegmensre célzó biztosítótársaságok" - mondja Vass Gábor.

3. Átlagos helyzetű család lakáshitellel: Jó eséllyel ellensúlyozható a baleseti adó mértéke a piacon fellelhető kínálatok között válogatva, és így legalább a háztartás ezen költségtételében nem kell drágulásra számítani 2012-ben. Vass Gábor szerint a hiteleseket célzó kedvezmények mögött az rejlik, hogy erre a célcsoportra specializált biztosítási és pénzügyi termékek értékesítésére készülnek a biztosítók és a velük egy tulajdonosi körben levő bankok.

4. Átlagos életszínvonalú fővárosi fiatal, 10 évesnél idősebb autóval: bár abszolút kockázatos célcsoportnak tűnik a lámpától lámpáig gyorsulók kasztja, mégis van biztosító, aki jelentős árcsökkenéssel díjazza őket, ha nála kötnek. „Az egyedülálló férfiakból idővel családapák és jó ügyfelek lesznek, ez magyarázatot adhat a kedvezményekre." - vélekedik a PBA ügyvezetője. Természetesen a nagy árcsökkenés elsősorban a kármentesekre érvényes.

5. Családapa, rendezett körülményekkel az agglomerációban: ők azon kevesek közé tartoznak, akik korábban márkára is hajlandóak voltak áldozni (hasonló célcsoport még az egyedülálló nők a gépjárműtulajdonosok között), azaz nem feltétlenül a legolcsóbb biztosítást választották. Jó szokásukat az ismertebb nevű biztosítók speciális kedvezményekkel díjazzák. „Ez a célcsoport jó bevételtermelő lehetőségeket rejt magában, így azok a biztosítók, amelyek nagy létszámú ügyfélkörrel rendelkeznek, most jó eredménnyel specializálódhatnak az értékes ügyfélszegmensre" - állítja a PBA első embere.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo