A facebook dönt a munkahelyválasztásról

A fiatal szakemberek olyan munkakörnyezetre vágynak, amelyben helyet kap a mindennapjainkban már megszokott közösségi média, a saját mobileszközök használata és a rugalmas munkavégzés. A munkaerő új generációja számára már messze nem a pénz az egyedüli választási szempont.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Cisco frissen közzétett nemzetközi kutatása szerint a felsőoktatási hallgatók és a pályakezdő szakemberek körében jelentős az igény a munkavégzés során a közösségi média és a szabadon megválasztott mobil eszközök használatára, valamint a mobil, rugalmas munkavégzésre. Mindez akár a munkahely-választást is befolyásolhatja.

 


 

A Cisco Connected World Technology Report most nyilvánosságra hozott második része egyben azt is előrejelzi, hogy a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek rövidesen elavulttá válnak. (A kutatás első része többek között arra derített fényt, hogy a fiatalok jelentős része számára a facebook már fontosabb, mint a randizás.)

„A Cisco kutatása betekintést nyújt abba, hogy a felsőoktatási hallgatók és fiatal informatikai szakemberek hogyan változtatják meg az üzleti kommunikációt. Ezekből érdekes következtetéseket szűrhetnek le a magyar vállalatok is. Az eredmények nem csupán az informatikai részlegek érdeklődésére tarthatnak számot, hanem a HR szakemberek és vállalkozók figyelmére is, hiszen a munkavállalók következő generációja és a technológiára vonatkozó elvárásaik hatással lesznek a munkával kapcsolatos döntéseikre is" - mutatott rá György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója. „Mindez ma már nem egy technológiai trend, hanem egy komoly üzleti kérdés.   

A 14 ország több mint 2800 felsőoktatási hallgatójának és fiatal szakemberének megkérdezésével készült Cisco Connected World Technology Report célja az volt, hogy felmérje azokat az új kihívásokat, amelyekkel a vállalatok szembesülnek a munkaerő toborzása és megtartása során, valamint az egyre növekvő hálózati követelmények, mobilitási képességek és biztonsági kockázatok tekintetében.

A munkahelyválasztásra és a fizetésigényre gyakorolt hatás        

•A tanulmányból az is kiderül, hogy a felsőoktatási hallgatók és 30 év alatti fiatal alkalmazottak közül minden harmadik (azaz 33%) úgy nyilatkozott, hogy egy állásajánlat megfontolása során legalább annyira lényegesnek tartja a közösségi médiahasználat szabadságát, a használt eszközök szabad  megválasztását és mozgásszabadságot, mint a felajánlott bérezést. Mindez azt mutatja, hogy a munkaerő új generációja számára már messze nem csak a pénz az egyedüli választási szempont.

•A mobil munkavégzés, a rugalmas eszközhasználat, valamint a privát és munkahelyi élet összeegyeztethetősége egyre inkább meghatározzák, hogy mely vállalatok lesznek képesek magukhoz vonzani a tehetséges fiatalokat.

•A megkérdezett felsőoktatási hallgatók 40%-a, míg a fiatal alkalmazottak 45%-a nyilatkozott úgy, hogy inkább elfogadnának a mobilitás, az eszközhasználat és a közösségi médiához való hozzáférés terén nagyobb rugalmasságot biztosító állást, mint egy jobban fizető, ám kevésbé rugalmas munkahelyet.

A közösségi média és a mobil eszközök használatára vonatkozó irányelvek hatása a munkaválasztásra

•Világszerte a felsőoktatási hallgatók több mint fele (56%) véli úgy, hogy ha olyan vállalat ajánlana állást nekik, amely tiltja a közösségi média használatát, akkor vagy visszautasítaná azt, vagy elfogadná, de később igyekezne megtalálni a vállalati tiltást kijátszó kiskaput.

•A felsőoktatási hallgatók körülbelül kétharmada (64%) mondta azt, hogy az állásinterjú során tervezi, hogy rákérdez a közösségi média használatára vonatkozó vállalati irányelvekre.

•A munkahelyeket tekintve öt alkalmazottból több mint kettő (41%) szerint vállalata a felvétel során kifejezetten rugalmas irányelveket fogalmazott meg a mobil készülékek és közösségi média használatára vonatkozóan.

•Világszerte az alkalmazottak közel harmada (31%) nyilatkozott úgy, hogy a közösségi média és a mobil eszközök használata terén mutatott jártasságuk döntő tényezőnek bizonyult abban, hogy megkapták az adott állást. Ez arra utal, hogy a vállalatok elismerik azt az értéket, amelyet az „ezredvégi generáció" képvisel azáltal, hogy a technológia eszközeit hívja segítségül a vállalat hatékonyságának és versenyelőnyének növelése érdekében.

A mobileszközök fontossága

•A felsőoktatási hallgatók és fiatal alkalmazottak fele (49%) inkább veszítené el a pénztárcáját vagy kézitáskáját, semmint okostelefonját vagy mobil készülékét.

•Az alkalmazottak több mint háromnegyede (77%) több eszközzel is rendelkezik, például noteszgéppel és okostelefonnal, illetve több telefonnal és számítógéppel. A megkérdezett alkalmazottak közül világszerte minden harmadik (33%) legalább három készüléket használ munkája során.

•A megkérdezett felsőoktatási hallgatók többsége - tízből hét (71%) - véli úgy, hogy a vállalattól kapott eszközök használatát személyes és üzleti célokra egyaránt engedélyezni kell, mert a napi életvitelükben is összemosódik a munkahelyi és a személyes szféra.

•Ötből négy felsőoktatási hallgató (81%) szeretné maga megválasztani a munkához használt mobil készülékét: vagy úgy, hogy a vállalat egy bizonyos keretet biztosít a vásárláshoz, vagy úgy, hogy saját készülékét is használja a vállalat által biztosított eszközök mellett.         

•Körülbelül tízből hét alkalmazott (68%) gondolja úgy, hogy vállalatának engedélyeznie kellene a közösségi médiához és személyes oldalakhoz való hozzáférést a céges használatú készülékekről.

Rugalmas munkavégzés és a hálózat távoli elérése

•Világszerte tízből három (29%) diák szerint jövőbeli állásában nem minősül kiváltságnak, hogy rugalmas munkaidőben és távolról is végezhesse munkáját, mert megítélésük szerint ehhez joguk van.

•Jelenleg az alkalmazottak több mint fele (57%) rendelkezik távoli eléréssel a vállalati hálózathoz, de csak minden negyedik (28%) teheti ezt meg bárhol és bármikor. Ötből kettő (43%) tartja munkája során kritikus fontosságú tényezőjének, hogy bárhol és bármikor kapcsolódhasson a munkahelyi hálózathoz.

•Tízből hét felsőoktatási hallgató (70%) véleménye az, hogy szükségtelen állandóan az irodában ülni (természetesen a fontos tárgyalásokat leszámítva), sőt, minden negyedik szerint kifejezetten javulna munkavégzési hatékonyságuk, ha a munkahelyükön kívül máshol, például otthon, is végezhetnék munkájukat.

•A megkérdezett felsőoktatási hallgatók és alkalmazottak több mint fele igényli, hogy a vállalati adatokhoz a vállalati hálózaton keresztül otthoni számítógépéről (63%) és személyes mobil készülékéről (51%) is hozzáférhessen.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo