A zöld reklám többszörösen megtérül

2014. április 09. szerda - 17:20 / piacesprofit.hu
  •    

Ha a vállalkozása még nem hozza a remélt eredményeket, akkor gondoljon arra, hogy ennek a rossz kommunikáció mellett akár a rossz kommunikációs csatorna is lehet az oka.

Kép: SXC

Ma már egyetlen vállalkozás sem bízhat a talpon maradásban megfelelő üzleti kommunikáció nélkül. A legrosszabb, amit tehet, ha hetente feladja az évek óta megszokott hirdetéseit a hirdetési újságokban, esetleg szórólapokat gyárt, és aztán várja a forgalma növekedését. Az ilyen módon elpazarolt rengeteg papír bizony már azokat is zavarja, akik egyébként nem sok jelentőséget tulajdonítanak a környezetvédelemnek.

A zöld csatorna az online elérés

Az internetes kommunikáció minden vállalkozás életében fontos, hiszen a fogyasztók jóval többen és többet vásárolnak az interneten, mint korábban, és ez a szám várhatóan csak nőni fog.

Ha új piacot szeretne megszerezni, akkor az online kommunikáció adja a legtöbb lehetőséget. Ez akkor is így van, ha a vállalkozásának semmi köze az internet világához, és webshopot sem üzemeltet. A weboldalát akár Ön is tudja frissíteni, és ha rászánja magát a blogírásra (ami egyébként minden kisvállalkozásnak nagyon megérné), akkor árainak nagyszerűsége mellett a termékei előnyeiről is tud beszélni.

Ez még csak a kezdet
A jó üzenet megfogalmazása azonban még csak a kezdet – bár ezt a legjobbak is gyakran elfelejtik. A munka nem ott ér véget, hogy megírta a szöveget és kiteszi a szokásos helyre, ahová az összes előző cikket is rakta üzleti kommunikáció címén. Hogy mi jön ezután, arról itt olvashat.

Az online üzleti kommunikáció segítségével jóval több potenciális érdeklődőt tud elérni, mint ha hirdetési újságokban vagy szórólapokkal hirdetné magát, ráadásul sokkal olcsóbban. Miért? Mert amíg a hirdetés újságot csak néhányan viszik fel a postaládából, addig a Google-t, a Facebookot vagy az e-mail fiókját szinte mindenki napi szinten használja.

Amit a weboldalára feltölt, azt a tartalmat napok, sőt hónapok múlva is megtalálhatja az érdeklődő, míg a szórólapot 10 percen belül kidobják. Ahogy a hirdetési újság is előbb vagy utóbb a szemetesben köt ki. Ha vásárolna valamit – akár csak egy pulóvert –,  akkor sem a hirdetőújságot veszi elő, hanem máris az internetes keresőkhöz fordul, először ott válogat. Az üzleti kommunikációját ezért is érdemes az online világ felé orientálni. Különösen igaz ez az okostelefonok térhódításának idején.

Persze arra sincs garancia, hogy a hírlevél nem a kukában landol – itt adunk néhány tippet, hogy hogy lehet ezt elkerülni!

Gondolt már rá, hogy az online kommunikáció nem csupán olcsó, de környezetbarát is? A papír előállításához rengeteg energiára, fára és vegyszerre van szükség. Szerencsére ma már nemcsak a kommunikáció sikeresebb papír nélkül, hanem még a vállalkozások könyvelésében is megengedett a papírral való takarékoskodás. (Sőt, az e-számlázásra is megéri áttérni, itt segítünk átlátni a szabályozást.)

Használja ki Ön is a környezetbarát és gazdaságos megoldást! Többen látják hirdetését, és cége is zöldebb lesz.

Langmár Zsuzsanna
szovegirasblog.hu

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor