A szervizben a bizalom a lényeg

A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.

Kép: SXC

Egyre többen választják a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket a márkaszervizekhez képest – derült ki a Robert Bosch Kft. megbízásából készített Medián-kutatásból. Az első, 2008-as kutatás eredményei azt mutatták, hogy Magyarországon az autósok 51 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben, 38 százaléka pedig márkaszervizben javíttatta az autóját. (Ez utóbbi kategóriának nem egészen fele garanciás javítás volt.) Az arányok az évek során folyamatosan a kisebb, márkafüggetlen műhelyek javára tolódtak el: 2016-ban már a megkérdezettek 74 százaléka részesíti előnyben azokat, míg márkaszervizbe csak 20 százalékuk jár, ezen belül a garanciális javítások aránya is körülbelül egyharmadra csökkent.

A trendet a hazai járműpark öregedése is okozza, hiszen az idősebb autókat kevésbé viszik márkaszervizekbe: a 20 éves kor feletti autót használók esetében a kisebb, márkafüggetlen műhelyt választók aránya már 81 százalék, ráadásul 15 százalékuk saját maga javítja a kocsiját. Az 5 évnél fiatalabb járművek tulajdonosainak azonban már 64 százaléka javíttat márkaszervizekben, amelynek kicsit kevesebb, mint a fele a garanciális javítás.

Az autótulajdonosok életkori megoszlását vizsgálva érdekes, hogy márkaszervizt leginkább a 18–29-év közöttiek és a 60 év fölöttiek választanak, míg a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyek a 30–39 év közöttiek körében a legnépszerűbbek. A márkafüggetlen szervizek térhódítását azok számának látványos emelkedése és az új szervizhálózatok megjelenése is magyarázhatja.

6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Legfontosabb a szakértelem és a megbízhatóság

A 2016-os felmérés eredményei azt mutatják, hogy az autószerelés a magyarok számára minden eddiginél bizalmibb szolgáltatásnak számít: egyre többen ismerős vagy barát ajánlása alapján választanak autószervizt.

A hazai autósok szervizválasztásának legfontosabb szempontja a szakértelem, aminek a jelentősége 2008 óta folyamatosan növekszik. Érdekes változás, hogy az autósok számára 2016-ra a szervizeltetés várható költségeinél is jelentősebb tényezővé vált a szerviz megbízhatósága, így a költségek csak a szervizválasztás harmadik legfontosabb szempontjaként jelennek meg.

Miként a kutatás eredményei is alátámasztják, a szervizválasztásra az autótulajdonos családok jövedelme is hatással van. Idén az alsóbb jövedelmi kategóriába tartozó válaszadók 81 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe viszi autóját, 12 százalékuk pedig maga javítja, márkaszervizbe csupán 6 százalékuk viszi. Ugyanez az arány a felső jövedelmi csoportban: kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe 68 százalék viszi, csupán 2 százalékuk javítja saját maga, míg a márkaszervizek szolgáltatásait 28 százalékuk veszi igénybe.

A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél
Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes vagy vásárlási kontaktus előtt.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo