A Pöttyös leverte a Facebookot és a Google-t

2013. szeptember 20. péntek - 20:46 / piacesprofit.hu
  •    

Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t, de versenyben volt a Pick és a Szentkirályi is.

A Pöttyöst mindenki szereti. Tényleg – Kép: Pöttyös.hu

Az eltérő termékkategóriákat értékelő felmérés ezer magyar megkérdezett véleménye alapján született, és külön vizsgálta a férfiak, a nők vagy éppen a szinglik márkaviszonyulását – közölte kutatása eredményeiről a Millward Brown nemzetközi piackutató cég. A válaszadók 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a hozzájuk közel és kevéssé közel állókat. A minta nem, kor, régió, településtípus és végzettség szerint reprezentálja a 18–59 éves magyarországi lakosságot.

A legszeretettebb márka 2013-ban a Pöttyös lett, az összesített TOP10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be. A dobogósok után rendre a Milka, a T-Mobile, a Pick, a Vodafone, a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi következik. (Ez újabb ékes érv amellett, hogy ami jól megy, arra érdemes márkát építeni.)

A kutatásból kiderül, hogy a férfiaknál a Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka, míg a nőknél a Milka–Danone–Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Érdekesség, hogy a szinglik körében a Facebook a „csúcsmárka”, illetve az is figyelemre méltó, hogy a hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóak: az OTP és a Mol például „hideget-meleget” egyaránt kapott – olvasható a Millward Brown közleményében. (A mikro- és kisvállalatoknak szóló gyakorlati tippjeinket a márkaépítéshez itt olvashatja!)

A rangsor elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki. „Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk” – idézi a közlemény Virágh Miklóst, a Millward Brown ügyfélkapcsolati vezetőjét.

A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek