A Netflix példája sokunknak bejönne

2018. április 17. kedd - 17:05 / piacesprofit.hu
  •    

A Netflix filmportál világméretű sikerének egyik titka a munkatársainak nyújtott sokrétű lehetőségekben rejlik: akkor és annyit mennek szabadságra például, amikor és amennyit akarnak.

Reed Hastings, az óriáscég vezetője beszélt erről az idei vancouveri TED-konferencián, a vezető kutatók és üzletemberek évente megrendezett zártkörű tanácskozásán.

Mint elmondta, azóta híve a nyitott vállalatvezetésnek, az alkalmazottainak nyújtott minél szélesebb körű lehetőségeknek, amióta korábban kudarcot vallott hagyományos módszerekkel vezetett szoftvercégével.

A Netflix kínálata Kép: SXC

Kép: SXC

A Netflixnél a munkatársak nemcsak szabadon osztják be munkaidejüket, hanem mindenki tájékoztatást kap mindenről, ami a cégnél történik – még akkor is, ha azokhoz a tervekhez, döntésekhez nincs is köze.

Megmentő lett az ősellenségből: lehet a Spotify az új Netflix?
Ha tíz évvel ezelőtt megkérdeznek egy zenei kiadóvállalatot, hogy kit tart az iparág legnagyobb ellenségének, biztos, hogy egy svéd fiatalembert nevezett volna meg. De aztán ez a kopasz fiú megmentette a zeneipart.

Hastings szerint ez a nyitottság sokkal több eredményt hoz a vállalkozásnak, mint például az Apple zárt rendszere, ahol az információkat szigorúan az egyes részlegeken belül tartják, és senki mással nem osztják meg. A Netflixnél ösztönzően hat a teljes nyitottság, és a sokrétű viták alapján jobb döntések születnek.

Az idén 20 éves Nexflixnek egyébként éppen meg kell küzdenie új vetélytársával, az Apple-lel, amely egymilliárd dollárból készül maga is fizetős filmportált indítani, míg az Amazon hasonló új projektjére már tavaly 4,5 milliárd dollárt költött.

A Netflix túl akar tenni a konkurencián: 8 milliárdot fordít filmek és tévésorozatok vásárlására, azok felét exkluzívan tervezi kínálni.

(Forrás: Wired)

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek