A marketing nem megy szabira

2016. július 29. péntek - 07:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

Sok cég a nyári hónapokat egyfajta szezonális szünetnek tekinti: a fogyasztók érdeklődése lanyhul, mindenki szabadságon van, a munkatársak nyaralnak. Csakhogy a marketinggépezet ilyenkor sem állhat meg: mutatunk hat tippet, amelyek segítségével feldobhatja a nyári értékesítéseit!

Nem igaz, hogy a nyár teljes uborkaszezon, marketing szempontból rejthet nagyszerű lehetőségeket. A cégek legtöbbje, néhány kivételtől eltekintve, a nyári hónapokat kimondva vagy kimondatlanul kisebb szezonális szünetnek tekinti. Néhány ötlet segítségével azonban nem szükséges nyárra visszavenni a tempóból, és kényszerpihenőre állítani az üzletet. Sőt, alapozzuk meg az őszi szezont. Rengeteg dolgot megtehetünk akár már most.

02A12B8G; Young person's ear in black and white

02A12B8G; Young person’s ear in black and white

Ünnepi tervek

Nem, itt nem arra gondolnak a szakértők, hogy a már nálunk is egyre népszerűbb karácsony előtti black friday-t gondoljuk újra, bikinire vetkőztetve. De a nyár is tartogat néhány ünnepnapot, amit érdemes kihasználnunk. Gondoljunk csak arra, hogy a tengerentúlon mi mindent belepasszíroznak a július 4-be? Keressük meg a vonzó módját annak például, hogy augusztus 20-a alkalmából valamilyen egyedi, ötletes, eredeti akciót hirdetünk. Online és hagyományos marketingeszközöket is bevetve az ünneplés témájára vezetve alakítsunk ki üzleti ajánlatokat az ügyfeleinknek, vásárlóinknak.

Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon
Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.

Szórakozzunk az ügyfelekkel

A szó jó értelmében természetesen. Mindannyian hallottunk már olyan programról, amikor egy nagyvállalat a lehetséges és a meglévő üzleti partnereinek belépőt ad egy neves sporteseményre, esetleg ő maga szervez egy exkluzív, ám kötetlen sportnapot, például egy golfpályán. De ki mondta, hogy egy kisvállalkozás nem teheti meg mindezt? Természetesen a büdzsé nem lesz olyan bőkezű, mint az említett példában, ám ötletekkel, különleges helyszínekkel ellensúlyozhatjuk mindezt. Egy piknik a parkban, esetleg egy borászat meglátogatása? A lényeg, hogy az ügyfeleink érezzék, hogy egyfajta köszönetet fejezünk ki a hűségükért. De ne feledkezzünk meg arról, hogy a kiemelt ügyfeleknek ebben az esetben is jár a kiemelt figyelem. Számukra azért szervezhetünk különleges, egyedi eseményeket, hogy tartani tudjuk az erős, stabil kapcsolatot a jövőben is.

Jöjjön egy kis ráadás

Adjunk valami pluszt a vevőinknek, ügyfeleinknek, amit csak speciálisan nyáron kaphatnak. Ez nagyszerű módja annak, hogy kiaknázzuk a szezont, és ha a ráadás ajándék kifejezetten valami nyári holmi, vagy lehetőség, az emberek általában izgatottan fogadják. Tartsuk szem előtt, hogy a nyár a legtöbb embernek a pihenés, a feltöltődés, a sok szabadidős program terepe. Ha nem valami, közvetlenül az üzlethez kapcsolódó ajándékot adunk, akkor szolgálja a kikapcsolódást a meglepetés. Sorsolhatunk egy tabletet, néhány útikönyvet, esetleg egy klassz strandjáték szettet, a lényeg, hogy a pihenés ígéretét hordozzák.

Versenyben

A nyár általában bőkezű a sportesemények terén. NBA döntő, foci EB, idén olimpia. A versenyszellem ezer fokon izzik mindenkiben. Miért ne használnánk ki ezt mi is, a cégünk szempontjából? Izzítsuk fel kicsit a munkatársainkat a nyárra. Szervezhetünk főzőversenyt, ahol a nyertes egy heti ebédet kap ajándékba, ő választhatja, hogy honnan rendeli. Hirdessünk szakmai takarítási programot, például az online felületeken, vagy a céges rendszerekben, mappákban. A nyeremény legyen értékes, de mókás. A lényeg, hogy olyan versenyt hirdessünk, ami segít kiszakadni az egész éves mókuskerékből, ösztönző, mindemellett szórakoztató és humoros.

Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.

Hálózat, ami nem csapda

Ez egy olyan lehetőség, amivel érdemes élnünk annak érdekében, hogy a nyáron is virágozzon az üzletünk. Csatlakozzunk helyi üzleti klubbokhoz, hálózatokhoz. Nézzünk körül a városi, a megyei kamarák honlapján, csatlakozzunk a közösségi médiafelületeken helyi csoportokhoz. Potenciális üzleti partnerekkel találkozhat, és már ezen a nyáron találhat néhány mentort, akik a jövőben sokat segíthetnek. De nem izzadjunk bele a dologba, ha nem sikerül számunkra igazán jó csoporthoz csatlakozni, akkor se csüggedjünk, legyünk nyitottak, egy jó lehetőség egy tengerparti bárba is megtalálhat bennünket két koktél mellett. De akár mi magunk is szervezhetünk egy-egy kötetlen találkozót, ahol a környék hasonló cipőben járó vezetővel, egy hűs sör mellett megvitathatjuk az aktuális problémákat.

Hello turist

Ha népszerű kirándulóhelyen, nyaralóövezetben is van üzleti érdekeltsége, használja ki a nyáron megnövekedett turistaforgalmat. Ez adhat egy lökést a nyári pangásban. Az új vásárlókat, ügyfeleket például ajándékozzuk meg, speciális első alkalmas kedvezménnyel. Ebből a helyi lakosokat se hagyjuk ki.  Arra is figyeljünk, hogy a keresőkben a találati listák élén helyezkedjünk el, hiszen a legtöbben már az okostelefonok segítségével keresnek egy-egy új hely felfedezésekor. Törjünk előre a helyi listákon! Ha kell, kérjük szakember segítségét.

Dübörög a nyár, ám ne csüggedjünk, ha pang az üzlet, a fent említett ötletek megvalósításába még nem késő belevágni.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek