A légi utasok többsége bukik a kütyükre

Nemzetközi felmérések szerint a légi utasok még több automatizálásra vágynak. Az utasok 82 százaléka szeretne az okostelefonján is elérhető digitális útlevelet, amit a legtöbb utazással kapcsolatos ügyintézés során használni szeretne. A válaszolók 64 százaléka a biometrikus azonosítást preferálta.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint az egyazonosítós ügyfélélmény (amikor mindenfajta azonosításhoz egyféle dokumentumot, ebben az esetben biometrikus adatot használnak) technológiailag megoldott, de erről a kormányoknak kell dönteniük.

A szervezet felmérésének másik megállapítása, hogy az utasok egyre több mindenről maguk gondoskodnának, az utasfelvételtől kezdve a poggyászeladáson át egészen a beszállásig. 68 százalékuk szeretné digitális címkével ellátni bőröndjét, az utazók közel fele pedig maga akarná feladni azt.

Kép: lufthansa.de

2017-ben 58 százalékra nőtt azok aránya, akik automata beléptető rendszereket használnak a határellenőrzésnél, így erre a technológiára is egyre nagyobb az igény, így már az utasok 72 százaléka szeretne önbeléptető beszállító kapukat.

A válaszolók 85 százaléka nem elégedett a járatokkal kapcsolatos információkkal, 50 százalék a csomagját is szeretné nyomon követni, 51 százalékát pedig érdekelné a határellenőrzés várható ideje is.

A leginkább fejlesztésre szoruló területek az utasok szerint az utasbiztonsági ellenőrzési pontok. A legtöbben a személyes tárgyaik, elektronikai eszközeik kipakolásától, az azzal járó kényelmetlenségtől szenvednek és itt várnak sürgős fejlesztést.

Digitális idegenvezetővel Amszterdamban

A KLM okos és innovatív újítást, digitális idegenvezetőt kínál Amszterdamba tartó utasainak. Az apró, csomagcímkére emlékeztető eszköz segít eligazodni a városban. Van benne egy pici kamera, GPS, hangszóró és egy szoftver, ezek segítségével pedig folyamatosan mondja az utazónak, hogy a város mely nevezetességénél jár éppen, valamint programokat, attrakciókat is ajánl. Angolul, németül, portugálul, oroszul és kínaiul.

Kép: klm.com

Miközben a turista Amszterdamban sétál, bringázik, ez az okos kütyü – ami több száz értékes úti tippet tárol – mindig ellátja tanácsokkal. Olyanokkal például, hogyan közelítsen meg egy-egy forgalmasabb kereszteződést bringával, hogyan zárja le a kerékpárt, ha otthagyja egy időre, vagy éppen arról, hol kell kifejezetten ügyelni a zsebtolvajokra. Ez fontos gyakorlati kérdés, hiszen Amszterdamban a legrosszabb hónapokban is havi egymillió turista fordul meg.

A KLM care tag még csak kísérleti fázisban van, aki a holland légitársasággal utazik, online igényelheti. Az eszköz ingyenes, de egyelőre korlátozott számban áll rendelkezésre.

Már a telefont sem kell elővenni – az okosóra mindent jelez

A Lufthansa utasai akár az okosórájukon keresztül is elérhetik a járatukkal kapcsolatos információkat, illetve a karóra beszállókártyaként is funkcionálhat – ezt teszi lehetővé a légitársaság által az Apple Watch számára kifejlesztett új app.

Az applikáció ideális útitársként szolgál, hiszen az utasok a járatindulás előtt 24 órával minden lényeges információhoz hozzáférhetnek.

Kép: lufthansa.de

Folyamatosan tájékoztat a járat aktuális helyzetével kapcsolatban, mutatja a beszállás időpontját, a terminált, a kaput és az ülés számát, illetve egy visszaszámláló órához hasonlóan kijelzi a beszállás megkezdéséig hátralévő időt, valamint a célállomás aktuális időjárását.

Az új app Bluetooth-on keresztül kapcsolódik az iPhone-on és iPad-en elérhető Lufthansa alkalmazáshoz és ingyenesen letölthető.

Ég és Föld – internet a levegőben
Korábban részben, vagy teljesen tiltott volt, hogy repülőgépen elektronikus eszközeinkkel az internethez csatlakoznunk – ám immár egyre több légitársaságnál, géptípuson lehetséges ez. De hogyan netezünk 10 km magasságban?
"A mobilalkalmazások jelentősége rendkívüli mértékben növekszik. Vezető légitársaságként folyamatosan arra törekszünk, hogy növeljük prémium szolgáltatásainkat és pozíciónkat – nem csupán a fedélzeten és a földi kiszolgálás területén, hanem a digitális szolgáltatások és mobil applikációk területén is. Az új app segítségével utasaink minden lényeges járatinformációhoz hozzáférnek anélkül, hogy táskájukból ki kellene venniük az okostelefonjukat" – mondta Jens Bischof, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának tagja.

A Lufthansa volt az első légitársaság, amely kifejlesztette és bevezette a mobiltelefonos beszállókártyát, amely 2008 óta papírmentes beszállást tesz lehetővé. (Forrás: airportal.hu, egekura.blog.hu, turizmus.com)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo