A kkv-knál a legnagyobb a digitális rendetlenség

2019. május 30. csütörtök - 17:23 / piacesprofit.hu
  •    

Ahogy mondani szokás “az adat pénz”. Néha szó szerint így van – például, amikor valaki a munkatársai fizetését tartalmazó táblázatba ütközik.

A Kaspersky Lab felmérése szerint tízből négy munkavállaló elismerte, hogy véletlenül jutott hozzá olyan bizalmas adatokhoz, mint a kollégáinak fizetése vagy bónusza.

Kép:PP archív

Kép:PP archív

A bérszámfejtési dokumentum csak egy példa a vállalati szervereken található személyes adatokra. Ha biztonsági hiányosságok miatt ezek az adatok nyilvánosságra kerülnek, az nem csak a csapatszellemet ássa alá, de számos más drasztikus következménnyel is járhat, úgy mint kibertámadások, adatvédelmi szabálytalanságok miatti büntetések, valamint az érintett munkavállalók által indított peres eljárások.

Az egyik ok, amiért illetéktelen személyek hozzájuthatnak bizonyos munkahelyi dokumentumokhoz az lehet, hogy a munkavállalók kevesebb mint fele ellenőrzi és módosítja rendszeresen a megosztott dokumentumokhoz való hozzáférési jogokat. Ha valaki kilép a cégtől, vagy a vállalaton belül egy másik osztályon kezd el dolgozni, akkor elengedhetetlen, hogy azonnal visszavonják a korábbi hozzáféréseit. Ellenkező esetben kockázatot jelent mind a szervezet, mind az ott dolgozók számára.

Ez egyben egy nagyobb probléma része is, amit “digitális rendetlenségnek”

Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez
Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.

nevezünk, és a munkahelyi dokumentumok ellenőrizetlen felhalmozását és megosztását jelenti a szükséges óvintézkedések hiánya miatt. A digitális adatokra vonatkozó szabályozások és eljárások hiánya miatt tisztázatlan marad a felelősség kérdése, illetve egy általános közömbösséghez vezet a munkavállalók körében a dokumentumok áramlását illetően – a cégen belül és azon kívül is. A jelentés szerint a munkavállalók csupán egyharmada tudja, hogy mit tárol az egyes megosztott dokumentumokban és együttműködési felületeken.

A “digitális rendetlenség” különösen aggasztó az olyan kis- és középvállalkozások esetében, amelyek az üzleti növekedésre fektetik a hangsúlyt, miközben a biztonsági és informatikai menedzsmentet nem szakemberek végzik vagy legjobb esetben egy külső IT-szolgáltató számára kiszervezik. 

Napjainkban a legtöbb esetben az irodai munkavégzés érzékeny és személyes adatokkal való foglalkozás is egyben. Annak érdekében, hogy a vállalkozások megvédjék magukat a kapcsolódó kockázatoktól, tudatosan figyelmet kell fordítaniuk a biztonsági tudatosságra, védelemre és szabályozásra. A munkavállalóknak – a beosztottaktól az IT szakemberekig – tudniuk kell, hogyan használják a különböző szolgáltatásokat fájlmegosztásra, közös munkára, fontos dokumentumok titkosítására és hogyan ismerjék fel az adathalász emaileket. A piacon több olyan szolgáltatás is fellelhető, amely ebben segítséget nyújthat.” – mondta Dmitry Aleshin, a Kaspersky Lab termékmarketingért felelős alelnöke.