A kisvállalkozásoknál nincs kultúrája a kiberbiztonságnak

„A gondatlan munkavállalók nagy kihívást jelenthetnek a kiberbiztonság kapcsán, különösen a kisebb vállalkozások számára, ahol még fejlesztik a kiberbiztonsági kultúrát. Nemcsak a munkavállalók lehetnek a kibercsapdák áldozatai, de elsőként nekik kell a céges adatok biztonságát garantálni - véli a Kaspersky Lab kkv-részlegének vezetője.

Az informatikai biztonsági tudatosság hiánya okozza az egyik legnagyobb fejtörést a vállalkozásoknak világszerte – derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International kutatóintézet közös kutatásán. A kutatás kimutatta, hogy majd’ minden tizedik alkalmazott van tisztában a vállalati számítógépes biztonsági protokollal. Továbbá az alkalmazottak mindössze fele gondolja közös felelősségnek a kibercsapdák elleni védelmet, ezért egy cég, különösen egy globális nagyvállalat manapság komoly kihívásokkal néz szembe, ha a megfelelő számítógépes biztonság kereteit kívánja meghatározni.

Forrás: https://www.kaspersky.com/blog/

A kutatásban összesen közel 8000 teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló vett részt világszerte. A válaszadók 24%-a úgy véli, munkahelyükön nincs is pontosan meghatározott számítógépes biztonsági előírás. Érdekes ellentmondás, hogy a szabályok ismeretének hiánya ellenére a dolgozók majdnem fele (49%) továbbra is közös felelősségnek tekinti az IT eszközök kiberfenyegetésektől való védelmét.

Ugyanakkor a Kaspersky Lab által készített tanulmány szerint a munkavállalók ennek pont az ellenkezőjét csinálják. A jelentés szerint a kollégák figyelmetlensége is hozzájárul a tavalyi kiberbiztonsági incidensek majdnem feléhez (46%).

Veszély leselkedik az ipari létesítményekre
A cégek negyede tapasztalt számítástechnikai támadást az elmúlt időszakban a Kaspersky Lab által készített IT Biztonsági Kockázatok Felmérése szerint. Tavaly a legnagyobb fenyegetést az ipari szervezetek számára a célzott támadások jelentették. Ahhoz, hogy a vállalkozások növelni tudják informatikai biztonságukat, a Kaspersky Lab azt javasolja, hogy derítsék ki rendszereik sérülékeny pontjait.
Ez a kontraszt különösen veszélyes lehet a kisebb vállalkozások számára, ahol nincs külön IT részleg, és a felelősség megoszlik a kollégák között. Az olyan alapvető követelmények elhanyagolása, mint erős jelszó választása vagy a szükséges frissítések telepítése, veszélyeztetik a védelmet. A Kaspersky Lab szakértői szerint az olyan munkavállalók, akiknek hozzáférése van a kritikus adatokhoz, mint például a felsővezetés, a HR- és a pénzügyi osztály a leginkább veszélyeztetett a célzott támadások esetén.

Annak érdekében, hogy elkerüljék ezeket a problémákat, a KKV-k számára célszerű lenne az adott cég igényei szerint rendszeres informatikai biztonsági képzések tartása a munkavállalóknak.

„A gondatlan munkavállalók nagy kihívást jelenthetnek a kiberbiztonság kapcsán, különösen a kisebb vállalkozások számára, ahol még fejlesztik a kiberbiztonsági kultúrát. Nemcsak a munkavállalók lehetnek a kibercsapdák áldozatai, de elsőként nekik kell a céges adatok biztonságát garantálni. Épp ezért a vállalkozásoknak figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalók képzésére és oktatására, valamint olyan biztonsági megoldások használatára, amelyek könnyen kezelhetők és használhatók, és egyúttal eredményesek is. Ezek kombinációjával biztonságban tudhatjuk vállalkozásunk szenzitív adatait.” – mondta Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab KKV részlegének vezetője.

 

 

 

 

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo