A jó szöveg inkább kép

2014. január 23. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.

Ebből az üzenetből nehéz kihámozni a lényeget –  Kép: Pixabay

Merengjen el egy kicsit azon, hogyan szokott olvasni! Első betűtől az utolsóig? Vonzzák a hosszú, összefüggő webszövegek? Vagy éppen ellenkezőleg?

Most pedig képzeljen maga elé egy képet! Hogyan fogadja be az információt? Nyilván a lényegre koncentrál, utána, ha van ideje, továbbsiklik a szeme a részletekre. A webszövegolvasás is így működik.

Minél könnyebb észrevenni a lényeget egy webszövegben, annál vonzóbb, és annál nagyobb az esélye rá, hogy lebilincselje az olvasóját. Ehhez jelent nélkülözhetetlen segítséget a listázás.

Miért olyan vonzók a listák a webszövegben?

  1. Az emberek imádják a számokat, főleg felsorolásokban. Rend és következetesség érzetét keltik.
  2. A számok megfelelően adagolt, emészthető mennyiségű információt ígérnek az olvasónak. Nem kell átrágnia magát a webszövegen, hogy kihámozza a lényeget!
  3. A listák szemet gyönyörködtetőek, többször is fel lehet sorolni bennük hasonló információkat – jóval nagyobb hatást elérve.
  4. A számot tartalmazó címsorok konkrét és hihető tényeket ígérnek.
  5. Egy lista határozott és számszerűsíthető, ami a webszövegnek nagyobb tekintélyt kölcsönöz.
  6. A felsorolást tartalmazó webszövegeket könnyebb olvasni, ugyanakkor hatékonyan ragadják meg az olvasó figyelmét.
  7. A vevőgyilkos webszövegek átka
    Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.

    A listának látszik a vége, így könnyebben ráveszi magát, hogy elolvassa.

  8. A számokra könnyebb emlékezni, mert „kapaszkodóként” lehet használni őket.
  9. Nem tudni, miért, de a prímszámok, mint a 7 vagy a 13, könnyebben megragadják a figyelmet.
  10. A számok SEO szempontból is előnyösek a webszöveg számára, mert  gyakran előrébb állnak, mint az ábécé betűi.

+1. Önnek is könnyebb úgy webszöveget írnia, hogy pontokba szedi a mondanivalóját. A felsorolások kitűnő mankóként szolgálnak, hogy megragadja a lényeget, és tálcán kínálja az olvasó elé.

Mire figyeljen a felsorolás készítésekor?

  • Az egyes pontok ne legyenek hosszabbak egy bekezdésnél, de a legjobb, ha csak egy mondatnyi információt tartalmaznak.
  • Használja a listát a webszöveg címében is, például „13 fortély a villámgyors üzletkötéshez”.
  • Praktikus tippeket, érveket, egymást követő lépéseket vagy meglepő tényeket érdemes listába szedni.
  • Egy témához egy listát írjon, a következő témának külön listája legyen, így első ránézésre átlátható és logikus lesz a szöveg.

Ne feledje tehát: írjon úgy, mint egy bestselleríró, de tagolja úgy, mint egy profi marketinges! Az eredmény: webszövegeinek nem lehet majd ellenállni! Listázásra fel!

Langmár Zsuzsanna
www.szovegirasblog.hu

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek