A háziasszony-marketing az új trend

2013. szeptember 01. vasárnap - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.

A stratégia erős kötődést alakít ki a fogyasztóban – Kép: Pixabay

Önöknek is feltűnt, hogy kevesebb a mosóporreklám? Ez annk köszönhető, hogy új trend terjed a hirdetési szakmában: a háziasszony-marketing. A rendszer nem MLM, nincs jutalékos visszatérítés, mert a nagyon jól felépített márka tekintélye akkora presztízst jelent a nőknek, hogy így jutalék nélkül, pusztán kedvezményekért is boldogan háziasszonykodnak.

A háziasszonyok korábban az MLM rendszerek marketingjében debütáltak, sürögtek-forogtak az új belépők körül, ők voltak a “felső vonal, a szponzorok.” A mai háziasszony-marketing nem teljesen ugyanez! A mai módszertan arról szól, hogy “tartozzon közénk minden nő, és váljon cégünk háziasszonyává, aki azonosulni tud a cégünk által képviselt értékekkel!” Klubok, közösségek alakulnak, ami egyszerű és nagyszerű módszert a közvetlen marketing és értékesítés számára.

Mi is a háziasszony-marketing lényege?

Az egyik bejáratott mosópor-márka tulajdonosa azzal indította ezt a rendszert, hogy kis mosópor minta-csomagokat osztott a weboldalán háziasszonynak regisztráló nőknek. A háziasszonyok ezeket nem csak kipróbálják, hanem megajándékozzák vele barátnőiket, szomszédasszonyaikat, kolléganőiket, és a kis csomag átadását egy gyors fotóval örökítik meg. A fotókat feltöltik az cég oldalára, és ha a megajándékozott nőnek kedve tartja, ugyanígy a márka háziasszonyává válnia, akkor őt is regisztrálják az oldalon. Persze ezután következnek a mosóporos élménybeszámolók, és futótűzként terjed a márka híre, sőt, exponenciálisan nő a regisztrált háziasszonyok száma.

Szakértőnk korábbi cikke
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”.
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz?

Ez minden új, bevezetésre váró termék számára azonnali, tálcán kínált piacot jelent, kitűnő rendszert ad, és egy dinamikusan épülő címlistát – kompletten kidolgozott ajánlási szisztémával. Ez egy tökéletes alap a közvetlen, direkt marketinghez.

Buliból is csatlakoznak a nők

A háziasszony-klubhoz most lelkesedésből, buliból is csatlakoznak azok a nők, akik büszkék rá, hogy háziasszonyok: szeretnek jókat főzni, büszkék az otthonuk patyolat tisztaságára, kiváló és gondoskodó anyák, és nem mindegy számukra, hogy mindezt, mennyi “konyhapénzből” valósítják meg.

Ha az Ön terméke is nőknek szól: fogyasztási cikk, háztartási áru, vagy főzésről-sütésről szól, vagy a szépségápolás, smink, diéta, divat, trendek, egészséges életmód a témája, akkor gondolkozzon el azon, hogy vajon mennyivel célszerűbb volna a saját háziasszony-hálózatát létrehoznia, mint rengeteg pénzt költeni reklámokra. Ez persze a költségvetésétől függ, de ez lehet talán a legjobb marketingstratégia, amit ma, a közösségi marketing koncepciók nyomán megvalósítani érdemes. (A hűséges vevő mindennél többet ér. Itt olvashatja a hűség kialakításához vezető lehetséges utat!)

Farkas Erika
a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író
marketingszoveg.hu

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek