Nyáron is nézegetik a flottás kocsikat a cégek

A flottás autók iránti kereslet nyáron sem csökken, és egyre több kis- és középvállalat ismeri fel a flottamenedzsment kiszervezésének előnyeit – vélekedtek az Arval szakemberei. A flottakezelést ennek ellenére sok cégnél még mindig házon belül tartják, így maguk fognak hozzá az autópark frissítéséhez is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A járműkatalógusok lapozgatása előtt egy cégnél azt kell mérlegelni, hogy a gépjárművek üzemeltetését flottakezelőre kívánja-e bízni a vállalat, vagy inkább belső erőforrással oldja meg. A flottakezelő bevonása ugyanakkor nem csak százas, ezres darabot számláló autópark mellett éri meg, hiszen szakértői segítséggel már 1-2 járműből álló flotta esetében is költségmegtakarítás érhető el. A flottakezelés kiszervezésének közismert előnyei, hogy a kívánt autóhoz kedvezőbb áron lehet hozzájutni, és az autópark menedzsmentje sem igényel belső humánkapacitást. Emellett a flottakezelő folyamatosan monitorozza a járművek viselkedését, mint például a fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, vagy a futásteljesítményt amelyek ismeretében tovább optimalizálható a járműpark működtetése.

Kép: SXC

A jól megválasztott finanszírozási forma csökkenti a kockázatokat

Flották esetében a jelenleg elérhető egyik legelőnyösebb finanszírozási forma a tartós bérlet. Ennek legfontosabb előnye, hogy ilyenkor a bérbevevő komplett szolgáltatási csomagot vesz igénybe a flottakezelőtől, amelynek része az autó is. „A tartós bérlettel csökkenthetők a flottakezelés kockázatai: a szerződés részeként a futamidő végi értékesítés, valamint az üzemeltetés kockázatai a bérbeadót terhelik, és nincs árfolyamkockázat sem” – ismerteti a konstrukció előnyeit Tekse Kálmán, az Arval ügyvezető igazgatója. „Ráadásul 2012 óta a bérbeadó visszaigényelheti az új autó ára utáni ÁFA-t. A bérleti költséget pedig a nettó ár alapján számolják ki, így a bérbevevő kedvezőbb áron juthat hozzá az autóhoz, és a havi bérleti költség után ők is visszaigényelhetik az általános forgalmi adót.”

Nyaralás cégautóval: mire figyeljünk?
Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Legyen szó munkavállalóról vagy a tulajdonos barátjáról, érdemes minden szükség papírt , illetve a gépjárműhöz járó tartozékot körültekintően ellenőrizni az utazás előtt.
A benzines és az elektromos is jó alternatíva

Magyarországon hagyományosan erős a márkák iránti elköteleződés, és nagyon erősen tartja magát az a képzet is, miszerint költségtakarékosan csak turbódízel autókkal lehet közlekedni. Nincs ez másként a vállalati szektorban sem. „A legtöbb cégnél 4-5 évig vagy 100-160 ezer kilométerig használják a céges autókat, amely intervallumok figyelembe vételével, felhasználástól függően, sok esetben jobb választás lehet egy benzines vagy hibrid autó” – mondja Tekse Kálmán. „Többségében városi felhasználás mellett jó alternatívák lehetnek a teljesen elektromos meghajtású autók is, amelyekben 4 év vagy 100 ezer kilométer futás után mindössze a pollenszűrőt és a fékfolyadékot kell cserélni. Karbantartási igényük így akár 40 százalékkal alacsonyabb lehet, az üzemanyagköltség figyelembe vételével pedig akár 60 százalékkel is kedvezőbb lehet a fenntartásuk. Ráadásul a zöld rendszámmal különleges kedvezmények járnak, például a parkolásra vonatkozóan.”

Az olcsóbb fenntartással nyernek a hibridek
Az európai villanyautó-piac 5 százalékkal nőtt tavaly, de a hibrideknél jóval nagyobb, 27 százalékos volt a bővülés. Mind a hibridek, mint a villanyautók segíthetik a jövőben a flottapiac bővülését – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet szerint azonban a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.
Nem csak a beszerzési ár számít

A hazai cégeknél ugyancsak jellemző attitűd, hogy elsősorban a beszerzési árat tartják szem előtt, noha már középtávon sem biztos, hogy a kedvezőbb árú autó lesz az, ami valóban megéri. Ezt a TCO (Total Cost of Ownership), a teljes futamidőre vonatkozó költségmutató kiszámításával tudják megállapítani a szakemberek, amely alapján előfordulhat, hogy a futamidő végéig egy drágább autó lesz a takarékosabb. A típus melletti döntés előtt tisztázni kell az autó használatának céljait is, hiszen más autó való például terepre és megint más való városi személyszállításra. A nem funkciójának megfelelően használt járművet gyakrabban kell szervizezni és kedvezőtlenebb lesz az üzemanyag-fogyasztása.

„A szakértői tapasztalat jelentős segítség, hiszen számos olyan tényezőt térképezünk fel ügyfeleink számára, amelyek a jármű kiválasztása során nem mindig magától értetődők” – hívja fel a részletkérdésnek tűnő szempontok fontosságára a figyelmet Kovách Kristóf, az Arval értékesítési igazgatója. „Ilyen például az éves szervizlátogatások várható száma, a várható futásteljesítmény, illetve ebből következően a gumiabroncsok csereigénye. Javaslatot teszünk továbbá a felszereltség összeállítására is, hiszen sokszor érdemes többet áldozni extra biztonsági felszerelésekre, mint kényelmi extrákra.”

Tudják merre járunk?
A céges kocsikba szerelt GPS alkalmazásával kapcsolatos a legtöbb, munkáltatók által elkövetett jogsértés. Nem feltétlenül jogellenes céges autóba helymeghatározó berendezést szerelni, azonban bizonyos követelményeknek meg kell felelni. Akkor tekinthető jogszerűnek az ilyen típusú munkáltatói intézkedés, ha a GPS beszerelése a munkaviszony rendeletetésével közvetlenül összefüggő okból feltétlenül szükséges és nem jár az emberi méltóság megsértésével, továbbá csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen és a cél elérésére alkalmas. Általános szabály, hogy a munkáltatónak tájékoztatnia kell a dolgozót arról, ha bármilyen módon megfigyelik, ellenőrzik.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo