A Facebookon megjelenő reklámokat is figyeli a GVH

2016. október 27. csütörtök - 11:06 / PP/MTI
  •    

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról.

a hirtelen felűnő közösségi gazdaságon alapuló riválisoktól félnek a cégek

Hipp-hopp, feltűnhet egy rivális – Kép: Pixabay

Juhász Miklós, a GVH elnöke szerint versenyjogi szempontból is tisztázni kell a helyzetet. Kifejtette, a GVH kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóvédelemre, illetve fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését.

Juhász Miklós szerint a versenytudatosság a nagyobb cégeknél többé-kevésbé rendben van, a kkv-knál azonban súlyos problémák vannak. Példaként említette, hogy a kartellügyek túlnyomó többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül rossz szándékból követtek el jogsértés, hanem azért, mert nem voltak tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan – vélte a hivatal elnöke.

Szakértővel kisebb a bírság
Egy a közelmúltban hatályba lépett versenyhivatali iránymutatásnak köszönhetően csökkentheti a későbbi bírságot fogyasztóvédelmi ügyekben, ha a vállalkozás a megfelelés szándékával egy független szakmai szervezet, vagy külső jogi tanácsadó segítségét vette igénybe a reklámjainak kialakítása során.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek