A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora

2015. január 14. szerda - 17:09 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook felhasználóinak elöregedése, a tinédzserek elvándorlása, Zuckerberg játszóterének elfáradása állandó témája a kutatócégeknek, elemző szakembereknek. Született azonban egy írás egy 19 éves egyetemista jóvoltából, amiből több kiderül a fiatalok és a közösségi szolgáltatások viszonyáról, mint a százalékokkal, grafikonokkal telepakolt jelentésekből.

Kép: Pixabay

Andrew Watts, az Austini Egyetem (Texas) hallgatója és egy hosszú bejegyzésben veszi sorra a legnépszerűbb közösségi oldalakat, illetve azt, hogy ezekhez milyen viszony fűzi a fiatalokat. Azt ő maga is elismeri, hogy a vélemény még nyomokban sem reprezentatív, és kizárólag a szerző, illetve a környezete véleményét hordozza, mégis érdemes foglalkozni vele, mert több rendkívül pontos és érvényes gondolat található benne – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

„Számunkra a Facebook halott. A Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni” – szól az ítélet a világ legnépszerűbb közösségi oldaláról. Ezek után Andrew többször is ellentmondásba kerül induló állításával, mivel ő és kortársai úgy érzik, hogy ennek ellenére kénytelenek egy fiókot fenntartani, mert akkora a nyomás az ismerősök, családtagok felől, ami miatt egyszerűen nem hagyhatják el az oldalt.

A fiatalok jellemzően a csoportok miatt lépnek be – ahogy átnézték a friss posztokat, már lépnek is ki.

Az üzenőfal tökéletesen használhatatlan, érdektelen, az ott megjelenő reklámok elviselhetetlenek.

A Facebook Messenger részét azonban gyakran használják.

A bulik utáni beazonosításra, első kapcsolat felvételére továbbra is jó eszköz.

Óriási hiba lenne temetni a Facebookot
Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

Instagram

A fotómegosztó szolgáltatás jelenleg a legfontosabb közösségi színtér a fiatalok szemében. Sőt, ez a leginkább és valóban használt szolgáltatás, az aktivitás is nagyságrendekkel nagyobb itt, mint a Facebookon, azért lehetséges, hogy egy kiposztolt kép 800 követővel is több lájkot kap, mint egy FB bejegyzés ezres baráti kör mellett.

Sokkal nyugodtabban lájkolnak és kommentelnek itt, nincsenek annyira szem előtt, mint a Facebookon.

Nincs visszakövetési kényszer, így a feed azt fogja tartalmazni, amire az ember ténylegesen kíváncsi.

Az Instagramon megjelenő tartalom lényegesen minőségibb, mivel a felhasználók feltöltés előtt foglalkoznak a képekkel.

Az idősebb generáció még nem jelent meg itt tömegesen, de elég népszerű ahhoz, hogy érdekes legyen.

Nincsenek idegesítő, érdektelen linkek, cikkek, tartalmak a fotók között.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Így készüljünk fel a Facebook halálára!
Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek