A Facebook a legnépszerűbb munkaadó, és nem véletlenül

2018. január 03. szerda - 15:04 / Kriston László
  •    

Az online szavazósdi és a transzparencia egyéb módjainak köszönhetően az alkalmazottak átvették a hatalmat a cégek megítélése felett. A Glassdoor álláskereső honlap minden évben összesíti, hogy melyik márkáknál dolgoznak legszívesebben az amerikai munkavállalók. A Top 100-as lista élén idén a Facebook végzett.

A Munkavállalók Díját (Employee’s Choice Awards) minden évben odaítélik a Glassdoor által begyűjtött szavazatok alapján. A Glassdoornál ugyanis a felhasználók értékelik és pontozzák a munkahelyeket (jelenlegi és egykori munkavállalók egyaránt megteszik), s ezekből óriási adatbázis jön létre.

A jövő záloga
Az a cég, amelyiknek nem mindegy, hogy ki lesz nála új kolléga, nem úszhatja meg, hogy ne foglalkozzon a munkáltatói márkájával. Hogyan hozhat létre egy kisvállalkozás munkáltatói márkát, és találhatja meg azokat a pontokat, amelyekre felépítheti azt?

Itt nemcsak egyszerű pontozásról van szó. Több szempont szerint is értékelik a cégeket:

  • ajánlanák-e barátjuknak mint munkahelyet
  • mennyire (voltak) elégedettek a céggel munkavállalóként
  • a cégvezetővel
  • a munkahelyi kultúrával, a cég értékrendjével
  • az előrelépési lehetőségekkel,
  • a fizetéssel, juttatásokkal

A cégeket 1-től 5-ig terjedő osztályzattal díjazhatták, természetesen az ötös jelentette a legnagyobb elégedettséget. E minősítéseket összesítve, az összes vélemény alapján a cégek szintén kaptak egy pontszámot, amint az az alábbi listából kiderül. Ugyan a technológiai szektor zászlóvivői ismertek arról, hogy egy csomó juttatást adnak alkalmazottaiknak (mert a Szilícium-völgyben a legnagyobb a verseny a tehetségekért), mégis más ágazatok szereplői is szépen teljesítettek a munkavállalói népszerűség terén.

Az is sokat nyom a latban, ha egy cégnek családbarát filozófiája van a juttatásokat illetően, tehát engedik a munkavállalónak, hogy hosszabb időre otthon maradjon a kisgyerekét gondozni, vagy ha a gyerekgondozási költségeket megtérítik.

Kép: Guardian

Kép: Guardian

Ezért szeretik

A céges kultúra erényi között ilyan tényezőket említettek meg a válaszadók:

  • magas színvonalú továbbképzés,
  • határtalan fejlődési és előrelépési lehetőség,
  • „minden főnök megközelíthető”,
  • „vallási szemléletű, nonprofit” cég,
  • sokszínű gárda, oktatási költségtérítés,
  • laza munkahelyi öltözet,
  • „te építed, te birtoklod” filozófia,
  • fogászati költségtérítés,
  • munka és magánélet egyensúlya,
  • a melegek, leszbikusok és transzneműek tisztelete,
  • ingyenes étel és nassolnivaló,
  • a cégvezető éves célokról szóló beszédét a céges tv-n követheti mindenki, és bele is szólhat.
  • teljes jövedelem fizetése a jótékonysági szervezeteknél (pl. ForKids és Habitat for Humanity építkezések, élelmiszer-csomagolás) önkéntesként töltött órákra is.

Top 50
Lássuk a legnépszerűbbeket, az 50. helyezettől a befutóig. (Helyezés, cégnév, profil, összesített pontszám)

50. SpaceX (űrtech, 4,3). 49. Wegmans Food Markets (regionális szupermarkethálózat, 4,3). 48. Oshkosh Corporation (teherszállító eszközök, hadiipar, 4,3). 47. Protiviti (tanácsadó és auditáló cég, 4,3). 46. Texas Health Resources (egészségügy, 4,4). 45. Memorial Sloan Kettering (rákkórház, 4,4). 44. Progressive Leasing (szoftver, 4,4). 43. Smile Brands (fogászat, 4,4). 42. Yardi Systems (szoftver, 4,4). 41. Hilton (szálloda, 4,4). 40. Ellie Mae (felhőalapú szoftver, 4,4).

Már nem a fizetés a legfontosabb a fiataloknak
A rugalmas munkavégzés és a kollégák személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára. Az alapfizetés sem maradt le a dobogóról, de a relatív fontosságot tekintve a top öt elem között a javadalmazáshoz kapcsolódó tényező csupán a harmadik. 

39. Microsoft (szoftver, 4,4). 38. Johnson & Johnson (gyógyszer, fogyasztási cikkek, 4,4). 37. Kimpton Hotels & Restaurants (hotel, vendéglátás, 4,4). 36. Forrester (kutató- és tanácsadó cég, 4,4). 35. Boston Scientific (egészségügy, 4,4). 34. Concur (felhőalapú szoftver, 4,4). 33. VMware (felhőalapú szoftver, 4,4). 32. NewYork Presbyterian Hospital (kórház, 4,4). 31. Adobe (szoftver, 4,4). 30. Intuit (szoftver, 4,4).

29. Paylocity (szoftver, 4,4). 28. Blizzard Entertainment (videojáték, 4,4). 27. Nestlé Purina (állateledel, 4,4). 26. AvalonBay Communities (ingatlan, 4,4). 25. Fast Enterprises (szoftver, 4,4). 24. NVIDIA (tech, 4,4). 23. Southwest Airlines (légi közlekedés, 4,4). 22. DocuSign (tech, 4,4). 21. LinkedIn (online platform, 4,5), 20. H E B (élelmiszer-kereskedelem, 4,5).

19. The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (IT, 4,5). 18. Academy Mortgage (jelzálog-hitelezés, 4,5). 17. Delta Air Lines (légi közlekedés, 4,5). 16. Power Home Remodeling (ingatlanfelújítás, 4,5). 15. Salesforce (szoftver, 4,5). 14. E. & J. Gallo Winery (bor, 4,5). 13. Keller Williams (ingatlan, 4,5). 12. McKinsey & Company (tanácsadás, 4,5). 11. SAP (szoftver, 4,5).

10. Ultimate Software (szoftver, 4,5). 9. St. Jude Children’s Research Hospital (gyerekkórház, 4,5). 8. World Wide Technology (technológiai tanácsadás, 4,5). 7. HubSpot (szoftver, 4,6). 6. lululemon (divat, 4,6). 5. Google (tech, 4,6). 4. In-N-Out Burger (gyorsétterem, 4,6). 3. Boston Consulting Group (tanácsadás, 4,6). 2. Bain & Company (tanácsadás, 4,6). 1. Facebook (online platform, 4,6).

(Business Insider)

Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát!
Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet, vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek