A dolgozók örülnek az automatizálásnak

Pozitívan állnak az idei évhez az európai munkavállalók a Ricoh felmérése szerint. A változások korában az automatizálásra és a digitális szakadékra pozitív hatásként tekintenek.

A munkavállalók Európa-szerte kétségkívül pozitívak cégük 2017-es sikereivel kapcsolatban. A Ricoh Europe által megrendelt új kutatás szerint a dolgozók 91 százaléka azt várja, hogy a közeljövőben a digitális szakadék, a gazdasági bizonytalanság és a politikai zavarok megváltoztatják a munkavégzés módját. 95 százalékuk úgy véli, ez a változás előnyös lesz a vállalatok számára.

66% úgy véli, cégvezetője felkészült arra, hogy megbirkózzon a változó körülményekkel
A többség bízik a cégében

Az európai munkavállalók tágabb értelemben is ezt a pozitív szemléletet képviselik. A megkérdezettek 59 százaléka úgy gondolja, hogy a cég, aminek dolgozik, erősebb pozícióba kerül év végére. Többségük, 66 százalékuk úgy véli, cégvezetője felkészült arra, hogy megbirkózzon a változó körülményekkel. A munkavállalók mindössze 8 százaléka nem hisz a főnökében, míg a többiek bizonytalanok a kérdésben.

A munkavállalók véleménye szerint az előttünk álló év sikerének kulcsa a technológia. A digitális szakadék következményei, valamint a versenyképes innováció által generált lehetőségek és változások fogják okozni a legnagyobb hatást, miközben a növekvő automatizálás időt szabadít fel a dolgozók számára, így több értéket tudnak majd teremteni. (A munkáltatók is hajlanak a digitalizációra, a foglalkoztatott emberekhez akkor ragaszkodnak, ha azok képesek új dolgokat tanulni.)

Kép: PP-archív

A válaszadók azt várják cégüktől, hogy még kreatívabbak legyenek, kevésbé pazarolják a forrásokat, és gyorsabban alkalmazkodjanak az új technológiákhoz. 61 százalékuk szeretné, hogy a vállalatok ezeket a technológiákat a változások kiegyensúlyozására használják. Idetartozik többek között az ügyfél-kommunikáció fejlesztése, a teljesítmény növelése az együttműködési és egyéb digitális technológiák révén az üzleti folyamatok leegyszerűsítése érdekében.

61 százalék szeretné, hogy a vállalatok a technológiákat a változások kiegyensúlyozására használják
A kutatás azonban figyelmeztet is. Ezekben a változó időkben minden vállalatnak figyelnie kell arra, hogy továbbra is vonzó lehetőséget jelentsen a legtehetségesebb munkavállalók számára, akik stabilitásra is vágynak. Az álláskeresők számára a biztonságos munkahely, a szilárd pénzügyi háttér és az előrelépés lehetősége a legfontosabb szempont.

Aki megretten a változástól, kudarcra van ítélve

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója elmondta: „Az emberek hozzáállása a munkához és elkötelezettségük folyamatosan változik. A következő évek során a vállalatok két táborra fognak szakadni. Egyrészt lesznek cégek, amelyek olyan erős alapokkal fognak rendelkezni, amelyekre építve a munkavállalók a legjobb teljesítményüket nyújthatják, és továbbfejlődhetnek. A másik tábor, a változásoktól megrettenő cégek sajnos kudarcra ítélik dolgozóikat.” (Más kutatások is az alkalmazkodóképesség fontosságát hangsúlyozzák.)

„Amint a világ megérzi a megjósolhatatlan változások hatását, a vezetőknek fel kell tenniük maguknak a kérdést, hogy miben látják az innovatív technológiák bevezetésének legfőbb előnyeit. Amennyiben képesek a hosszú távú tervekre összpontosítani, és fenntartani versenyképességüket, akkor a legjobb kiindulópontként szolgálhatnak a munkavállalók számára.”

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo