A cégvezetőknek most kezdődik a karácsony

Vigyázz, kész, karácsony! Nem, nem őrültünk meg, tegnap már láttunk szaloncukrot az egyik szupermarketben... Aki nagyot akar szelni a karácsonyi tortából, mondhatni a 24. órában van. Mert a tervezést, a felkészülést van aki már májusban kezdi.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha azt szeretnénk, hogy sűrűn csilingeljen a pénztárgép az év végén, nekünk, cégvezetőknek most kezdődik az ünnep. Az ünnepi szezon tervezését, a felkészülést most kell elkezdeni, decemberben már régen késő lesz. Pedig minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján.

Akciózzunk! De mit is?

Első körben határozzuk meg, hogy mi legyen a fő termék, amire a karácsonyi kampányt építjük! Ez lesz az, ami bevonzza hozzánk a vásárlókat, és jó esetben rajta keresztül a többi termékünk is rivaldafénye kerül - illetve jó esetben a kosárba. A jó húzóterméket ne a hasunkra ütve válasszuk ki, olyasmit tegyünk a „kirakatba”, ami tényleg érdekli a vásárlókat! Elemezzük a Facebook oldalunkon a korábbi reakciókat: mi tetszett a követkőknek? Hol volt sok a like? Érdemes átnézni a kutatásokat is, hogy mit várnak a szakértők slágerterméknek idénre, de akár direktben is megkérdezhetjük a vásárlókat, mi lenne a szívük vágya, vagy éppen miért rágja a fülüket a gyerek.

Kép:Fotolia

Bizalomépítés

Az őszi hetekben azért is érdemes új vevők szeme elé kerülni, megismertetni a termékpalettánkat. Ha már ismerősnek tűnünk számukra, amikor a karácsonyi ajándéklistájukat készítik, biztosan beugrik nekik a meggyőző, bizalmat sugárzó üzleti modellünk, kínálatunk. Építsünk utat tudatosan, hogy visszatérjenek hozzánk, konkrét elképzelésekkel, mint egy régi ismerős. (Itt talál pár tippet, hogy hogyan vehetjük át a látogatókat, hogy újra és újra visszatérjenek hozzánk a karácsonyi szezonban.) Nem tudja, hogy kezdjen hozzá a bizalom építéshez? Mutatjuk!

Készítsük fel a terméket!

A kiszemelt termékről készítsünk bővebb leírást, legyenek hangulatfokozó fotók, néhány jó szlogen, vagy frappáns mondat. Írhatunk cikket róla a weboldalra, kiemelhetjük a kínálatunkból. Ezekkel az előre lekészített kommunikációs anyagokkal akár már a DM leveleinkben is csepegtethetünk egy kis ízelítőt a közelgő ünnepi akcióról, a lényeg, hogy felkeltsük az érdeklődést. Bedobhatunk egy előzetes ajánlatot egy másik, kiegészítő termékről, a karácsony előtti hónapban. Legyen roppant kedvező az ára, így aki ezt megveszi, mondjuk egy szép sálat, a hozzá illő kesztyűt, ami a titkos karácsonyi húzótermékünk lesz, már biztosan beszerzi a vevő.

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
Listázzunk!

Apropó hírlevél vagy DM levél! Ha igazán tudatos karácsonyi kampányépítők vagyunk, erre az alkalomra készülve, már komplett, letisztázott címlistákkal rendelkezünk, a megfelelő módon szegmentálva a vevőinket. Ha még nincs ilyenünk, a legfőbb ideje elkezdeni a gyűjtést! Induljon most egy Facebook játék, amiben az email cím megadása is feltétel. A weboldalunkra tehetünk remarketing kódot, így akár termékenként is készíthetünk remarketing listákat, ami a célzott hirdetésekhez óriási segítség az akcióinkban. (Ld. keretes írásunkat.) Speciális ajánlatokkal még intenzívebben célozhatunk az adott célcsoportunkra. Karácsony előtt ez kincs lesz a tarsolyunkban, amivel a hirdetések árának töredékéért, például hírlevélben érhetünk el potenciális vásárlókat.

Infrastruktúra fejlesztés

Ha minden jól megy, és az ünnepi szezonban fellendül a forgalmunk – ha tudatosan terveztünk, ez biztosan így lesz – akkor a legnagyobb öngól, ha ezt nem tudjuk kezelni. Készüljünk fel az özönlő megrendelésekre is. Időben rendeljünk árut, töltsük fel a raktárkészletet, mert az ünnep előtti őrületben nem biztos, hogy az utánrendelés flottul fog menni. A szerverünk bírja a megnövekedett forgalmat? Teszteljük ezt is, mert ha a webáruházunk oldala az utolsó hajrában bedobja a kulcsot, felbecsülhetetlen károkat okozhat. Az ügyfélszolgálat elegendő, vagy kell még kolléga? A csomagolásra, rendelésfelvételhez feladtuk már a hirdetést a szezonális munkára, ha nem bírják a kollégák? Ezeket mind-mind előre kell átgondolni, intézkedni, hogy az ünnep nekünk is ünnep legyen.

Utolsó utáni pillanat

Ha nem voltunk elég előrelátóak, gyorsak, akkor sincs minden veszve: jól megtervezett és kiválóan célzott hirdetésekkel a későn ébredő ajándékvásárlók megmentői lehetünk. Ha nem gondolkodtunk előre, persze valószínűleg mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni, hogy elérjük a potenciális vásárlókat, az egyébként költséghatékony Google és Facebook megjelenések is drágábbak lehetnek.  De biztos, hogy a karácsonyi időszakban mindenkire ömlenek a hirdetések, ilyenkor már nehéz kitűnni. Így csak azt érjük el, amit nem szerettünk volna, óriási ráfordítással minimális hasznot generálunk. Ezért kell időben lépni. Most.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo