Promóció

A céges ügyfelekre is hat a tartalommarketing

2016. december 09. péntek - 08:30 / Piac és Profit kft
  •    

A tartalommarketing nem csak a fogyasztók felé történő értékesítésben, hanem a céges ügyfelek megcélzásában is nélkülözhetetlen. Ennek ellenére a vállalkozások többsége még mindig nem használja ezt a marketingeszközt megfelelően. Mutatunk néhány trendet, amelyet érdemes lenne jövőre szem előtt tartani!

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A Direct Marketing Association kutatása szerint, a cégek még mindig nem használják ki a közösségi média erejét.  A DMA kutatása rámutatott, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat a közösségi felületein, pedig a megkérdezett marketingesek 47%-a úgy gondolja, hogy a közösségi média nagy lehetőségeket nyújt a rövid távú növekedésben, és az adatok összegyűjtése fontos lenne a jövőben.

Minden B2B szereplő tudja, hogy a tartalommarketing elengedhetetlen. A NetProspex felmérése is rámutat a tartalommarketing fontosságára: a Forrester 1 millió emberre kivetített jóslata szerint 2020-ra a sales-esek 20%-a elveszti a munkáját, részben a tartalommarketing, részben az internetes webáruházak miatt. Ugyanakkor a tartalmak 60-70%-a valójában felhasználhatatlan a Sirius Decision felmérése szerint. Ez új ajtókat nyit meg a manuális- és automatikus promóciók, a marketing automatizáció, és a tartalmi minőség és mennyiség területén kialakult vitákban. A cégeknek mihamarabb ki kell dolgozni egy olyan modellt, amelyik egyszerre megoldás a sales, a tartalommarketing, és az internetes kereskedelem számára is, hogy a 3 terület együtt működhessen. A 2017-es évben azonban már most látható néhány trend a cégek közötti kereskedelemben, amelyet érdemes figyelemmel kísérni!

Stratégia nélkül nem megy

Az első amit egy induló üzletnél el kell készítened az a stratégia, és az üzleti terv. Egy kimutatás szerint azonban, kevesebb marketingesnek volt írott stratégiája 2015-ben, mint 2014-ben, ezért csak 32%-uk tudta összehasonlítani a két évet, 35%-uk nem.

Mennyi B2B értékesítés lesz online?

A jövőben, a B2B vásárlók 56%-a legalább az üzleti célú vásárlásuk felét online fogja lebonyolítani. Ez, így megduplázza a jelenlegi számokat: jelenleg a B2B cégek a termékeikből és szolgáltatásaikból kb 780milliárdot online értékesítenek. Ez az összeg 2020-ra elérheti az 1.13 ezer milliárdot, ezzel 44.8%-os növekedést produkálva.

Negyedik Marketing Fesztivál
 A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án.

Melyik a jó technika?

Rengeteg marketing technika érhető el manapság, ezek az új taktikák azonban nem biztos, hogy megérik a befektetett pénzt és időt. Például a kipróbált, és igazolást nyert e-mail marketing még mindig megdöbbentő, 4.3%-os ROI-t hoz. Az email marketing mindig is egy vonzó és növekvő befektetés marad. El kell döntened mit akarsz. Egy biztonságos magas ROI-t, vagy egy innovatív, de bizonytalanabb megoldást.

Mi fog történni a közösségi médiafelületeken?

A LinkedIn, Facebook, Instagram, Snapchat teljesen elszeparálja magát a többi közösségi média csatornáktól. A Facebook például egyre alacsonyabb organikus elérést ad amivel arra kényszeríti a cégeket, hogy fizessenek az elérésért. A Twitter a LinkedIn is ugyanezt csinálja a saját platformján, csak más taktikákkal. 2015-ben a hirdetők 23.68 milliárd forintot költöttek a közösségi médiá hirdetéseikre. Ez a szám 2017-re várhatóan 33.5%-kal fog növekedni.

MF_480x70_komplex

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek