A bloggereket is magába szippantaná a Facebook

2015. augusztus 19. szerda - 11:06 / piacesprofit.hu
  •    

A világ legismertebb közösségi oldalának talán egyik legkevésbé ismert funkciója a Notes szolgáltatás. Az öt éve gyakorlatilag változatlan formátumban létező funkcióval hosszabb lélegzetvételű, de a normál bejegyzésekhez látványvilágban nagyon hasonló posztokat készíthetnek a felhasználók – írta a Bitport.

Kép: Pixabay

A Notes annyira nem volt eddig a fejlesztések homlokterében, hogy magán a Facebook oldalán sem könnyű rátalálni. Jelenleg a felhasználó saját adatlapján látható More legördülő menü utolsó funkciójaként szerénykedik. Nem is lehet csodálkozni, hogy sokan többéves használat után sem botlottak bele – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Pedig a mostani, kicsit szegényes formájában is volt értelme használni, ha egy hagyományos státuszüzenetnél nagyobb, változatosabb és nem utolsó sorban, könnyebben archiválódó, hivatkozható írásra szánta el magát az ember. A Notes szerkesztőfelülete enged címet adni, alapvető formázási funkciókat végezni a szövegen, képeket beszúrni, azokat aláírásokkal ellátni. A kész alkotásokat pedig egy külön oldalon lehetett elolvasni, amely a jobb szélső menüsáv és a hírfolyam szélességében jelent meg.

Nagyobb, látványosabb, reklámmentes

Nemrégiben azonban kiszúrták, hogy valakik már egy fejlettebb verziójú Notest használnak az oldalon. Az elsőként elcsípett ilyen bejegyzés sokkal látványosabb, letisztultabb vizuális képet mutat. A poszthoz teljes szélességű nyitókép csatolható, a cím és a törzsszöveg is inkább egy blogposzt, mint egy státuszbejegyzés formájára hajaz. További különbség, hogy az anyag sokkal nagyobb felületet kap, mert “bekebelezi” a hagyományos Facebook-struktúra harmadik oszlopát, ahol például a hirdetések is futnak.

Ez az új megoldás azonban egyelőre csak néhány kiválasztott számára elérhető, azaz jelenleg tesztfázisban van a projekt. Ugyan még az sem garantált, hogy valaha is teljes jogú, mindenki által használható változattá érik a fejlesztés, de több mint valószínű, hogy ez lesz az irány.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Ettől lesz igazán profi egy blogposzt
A szövegírás olyan, mint a foci: mindenki tud játszani, de attól még nem mindenkiből lesz Maradona. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most rávilágítunk néhány alapvető szabályra, ami a minőségi tartalmat megkülönbözteti az átlagos online agymenéstől. Kitérünk arra is, hogy mibe kerülhet ez nekünk.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek