A belföldi fogyasztásra koncentrál jövőre az állami agrármarketing

A belföldi tejfogyasztás növelése érdekében ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre is szükség van. Sokmilliós marketingkampány indul jövőre.

Kép: Pixabay

– Meggyőződésem, hogy a tejszektor jövője sem kizárólag a tehenészetek és a tejfeldolgozók ügye, hanem foglalkoztatási, egészségügyi, és nem utolsósorban nemzetgazdasági kérdés. A turizmusnak a magyar agrárium által létrehozott javak és specialitások olyan stabil alapot jelentenek, amelyre hosszú távon lehet építeni – mondta dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a Magyar Turizmus Zrt. közös konferenciáján.

– A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk, hogy nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A turisztikai és agrármarketing egymást erősítő jellege legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg a jövő évben, amely a Gasztroélmények Éve lesz. A társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve innovatív, versenyképes kommunikációs hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek. Mindez számos kapcsolódási pontot kínál majd a tejágazat számára is. Az agrármarketing területen pedig a belföld, a belföldi fogyasztásélénkítés éve lesz 2016. Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmus az egyik kitörési pont a magyar agrárium számára, amely lehetővé teszi, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek és termékek újabb piacokra találjanak, és megismerjék őket határokon innen és túl is. A 2016-os évben a Magyar Turizmus Zrt. számos külföldi kiállításon jelenik meg közösen a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel. A két szervezet egymást kiegészítő tevékenysége és az egységes nemzeti megjelenés további előnyöket jelent majd a társaságokkal együttműködő kiállító kkv-k számára: több kiállítónak és több területen tudunk így segítséget nyújtani – mondta a vezérigazgató. (Nemrég indított programjában a kereskedőház sikeres "zászlóshajó" cégekkel törne utat a kisebb vállalkozásoknak az exportpiacokra.)

A fejlesztés jelentene kiutat a tejválságból
Korszerűsíteni kell a magyar tejfeldolgozó üzemeket, így lehet képes a tejágazat a belföldi igények kielégítésére. Jelenleg ugyanis az orosz embargó miatt más uniós országok árui árasztják el a piacot – mondta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Itt találja a részleteket.
A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. Amint Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter korábban ismertette, 420 millió forintos kerettel indult marketingkampány, amelynek révén a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A kampányban a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a Földművelésügyi Minisztériummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal.

Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese előadása elején röviden bemutatta az MT Zrt. közösségi agrármarketing-tevékenységét. Hangsúlyozta, hogy az Agrármarketing Vezérigazgatóság gyűjti, integrálja és végrehajtja az NGM és az FM, illetve a szakmai szervezetek irányából érkező igényeket. Partnerségre, együttműködésre épülő munkája keretében a kormány által elfogadott Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiához illeszkedően a terméktanácsokkal, szakmaközi szervezetekkel közösen most dolgozza ki a Nemzeti Agrármarketing Programot, mely a 2016–18-as évek optimalizált marketingterve.

A tejmarketing tevékenységgel kapcsolatban elmondta, hogy a fogyasztásösztönzés elősegítése érdekében a nyári kampányidőszak után a társaság decemberben ismét szervez kóstoltatást a Tej Terméktanácsban tagsággal rendelkező kiskereskedelmi áruházláncok üzleteiben. Tévé- és rádióspotokban hívják fel a figyelmet a jó minőségű hazai tej- és tejtermékek fogyasztására; online felületeken és a közösségi médiában is népszerűsítik a tejszív logót. A szemléletformálás, az egészséges, tudatos életmód szempontjából kiemelt jelentőségű célcsoportot jelentenek a gyerekek: őket az iskolákban szólítják meg előadásokkal, kiállításokkal, interaktív játékokkal, illetve web2-es felületeken. A tavalyinál tízszer nagyobb volumenű, 420 millió forintos tejmarketing-program keretén belül a tejszív logó népszerűsítésén és az iskolai szemléletformáló kampányon túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozására, rendezvények és kiállításokon való megjelenések támogatására is.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo