A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban

A keresőoptimalizálás minden neten jelenlévő cég számára fontos, de a webes értékesítés során még inkább. Az új elvek szerint már nem elég a kulcsszavakra, vagy a szöveg-kép arányra figyelni. Szakértő segít, mi jöhet be!

A keresőből érkező látogatók tradicionálisan sokkal többet vásárolnak (jobban konvertálnak) mint a hirdetésből érkezők. Ezért bármilyen jó is a hirdetési stratégiánk, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás még mindig fontos - kezdte előadását az E-Commerce Expón Vajda Szilárd, a WebshopSEO szakértője.

A Google algoritmusa - mint arról már mi is sokszor írtunk, azonban folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között. Lássuk a szakértő tippjeit, hogyan érhetünk jó helyre!

Kép: SXC

  1. Kreatív tartalomgyártás
A hosszú szöveg sok kulcsszóval még mindig jó eszköz, de a kreativitás is nagyon fontos. Egy webáruház esetében lehet ez bármi, ami a vevőnek érdekes – a célja, hogy ott tartsa az oldalon a látogatót. Használhatunk videókat, érdekes dolgokat bemutató előadás diasorát, a lehetőségek határtalanok. Ezek a tartalmak a szöveges tartalommal azonosan javíthatják a keresőoptimalizálási esélyeket, ráadásul ezeket nagyobb esélyjel osztják meg pl. közösségi médiában. A megosztások és a viszontlinkek pedig további értéknövelést jelentenek. Ráadásul egyre többen keresnek a Youtubeon a Google helyett, a videó segítségével őket is el lehet érni.

Hogy miért jobb még a kreatív tartalom a szöveghez képest? Egy jó videót vagy infografikát nem nagyon lehet lemásolni – amivel egyébként a konkurencia előszeretettel próbálkozik, így hosszú távú előnyt jelent.

  1. Mobilra optimalizálás
2015-től hivatalosan is része a Google rangsorolásának, hogy mobilra optimalizált-e egy weboldal. Hogy mennyire fontos, azt jól mutatja, hogy egyes kifejezések esetében a mobil keresések aránya már nagyobb, mint az asztali keresésé – akár 20-30%-át is veszítheti a vevőinek az, aki nem figyel erre a megfelelésre.

Hogy megfelelünk-e a Google elvárásainak, azt ingyenes eszközével könnyen ellenőrizhetjük. Szerezhetünk mobilbarát webhely címkét is, amivel nagyobb eséllyel kattintanak majd át hozzánk a keresőből a látogatók, mert tudják, hogy mobilról is tudnak majd nálunk vásárolni. A mobilra optimalizálás egyelőre még nagyokkal szemben is előny lehet, hívja fel a figyelmet a szakértő, mert sokan még mindig nem tették meg – ez egy esély a kicsiknek.

  1. Közösségi média
Sok-sok szó van róla, hogy mennyire érdemes a közösségi oldalas jelenléttel foglalkoznia a cégeknek, de a SEO-ban is nagyon fontos szerepe van.

A Google ugyanis arra törekszik, hogy a felhasználó kérdésére a legjobb választ adja. Ehhez közvetett mutatókat is használ, például a lepattanási mutató arányát figyeli, vagyis azt, hogy mennyien térnek azonnal vissza az átkattintók között, de használja például a közösségi oldalakon való megjelenést is.

Láthatatlanság a csalás jutalma
Sok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg. Mik a feketekalapos módszerek és mit bukunk rajta? Lássuk!
A közösségi médiából közvetlen információkat is szerez, a felhasználók a lájkolással maguk mondják el, hogy egy tartalom érdekes vagy nem. Ez ugyan hivatalosan még nem keresőoptimalizálási faktor, de a keresési eredmények alapján úgy látszik, hogy már figyelnek rá. A találati lista első helyein komoly megosztásokat szerző tartalmak vannak.

Több közösségi médiumban való jelenléttel akár több egymás utáni találati helyet is megszerezhetünk az oldalunknak. Az első a Facebook oldalunk, a második a Youtube. Jól hangzik?

  1. Jobb helyezés egyenlő több látogató? Nem önmagában
A szakértő szerint kevés, ha felküzdjük magunkat a találati listák első oldalára, ott kell lenni a kiegészítő találatokban is! Például a Google „azonnali válasz” szolgáltatásában – amikor a Google azonnali választ jelenít meg bizonyos kérdésekre. Nem biztos, hogy átkattint onnan a felhasználó, hiszen azonnal lát egy néhány mondatos választ, lehetséges, hogy ezzel választ is kap a kérdésére. Ha azonban kattintana, ránk fog – hisz a Google is minket emel ki.

Hogy ide bekerüljön a mi oldalunk tartalma, ahhoz az kell, hogy az oldalon ott legyenek releváns (természetesen a termékünkkel kapcsolatos dolgokban) kérdések és arra adott válaszok – ezek között keres a Google. Ahhoz, hogy ez jól menjen, ismernünk kell a célcsoportunkat, tudni, hogy milyen kérdései vannak a felhasználónknak, amelyekre releváns válaszokat tudunk adni, és válaszolni azokra.

Fontos a helyspecifikus szolgáltatásokban való megjelenés is. Segítségével földrajzi helyhez kötött kereséseket lehet végezni. Van, hogy az ember a teljes világhálót szeretné végigkutatni, de néha csak arra van szüksége, hogy találjon egy gyalogosan elérhető autószervizt. A szolgáltatással lehet keresni „valamit”, mint például pizza és „valahol”.A cégek ingyenesen bekerülhetnek ezekbe a listákba, mindössze regisztrálni kell hozzá.

  1. Új rangsorolási szempontok
Érdemes figyelni az új rangsorolási szempontokra, ilyen lehet a relatív átkattintási arány, az oldalon töltött átlagos idő, az új tudást adó tartalmak, a megosztások száma és a vásárlói hűség, amit annak alapján figyel a kereső, hogy egy adott felhasználó hányszor tér vissza az oldalunkra.
  1. Az oldal betöltési sebessége
Nagyon fontos, hogy a betöltődés idejét a lehető legalacsonyabbra szorítsuk le. (Hogy most hol tartunk, azt is ellenőrizhetjük ingyenesen.) Persze egy webáruház bonyolult, sok mindent kell tartalmaznia, de azért vannak lehetőségek, bár a változtatás jelentős része fejlesztői segítséget igényel.

Amin tudunk változtatni:

  • az oldalon levő képek mérete: a szakértő szerint a lényeg, hogy értelmesen döntsünk, mekkora képekre van szükség. Egy kiló lisztről valószínűleg nem vágyik hatalmas méretű és felbontású képre a felhasználó, itt elég a kicsit – ez pedig jelentősen gyorsítja az oldalt.
  • egyszerűbb menük: ha kevés kategóriánk van, felesleges a gördülő kategória ajánló – egyszerűbb és gyorsabbá teszi az oldalt, ha egyszerűen felsorolás van, kevés kategória esetén ez is átlátható.
  1. Kifejezések helyett kulcsszó-csoportok, teljes mondatok
A keresések sem egyfélék. Amikor egy vásárlóban felmerül az igény valamire, lehet, hogy pontosan tudja, mit keres - ez a navigációs keresés (tudom, melyik oldalt keresem), Máskor egy problémára keres megoldást - ez a tranzakciós keresés, van, amikor pedig még csak információra van szüksége, ami később válhat tranzakcióvá.

Idén már nagyon fontos a harmadikra, az információs keresésekre koncentrálni. Vagyis nem csak a top kulcssszavak számítanak, hanem minden, ami ehhez kapcsolódik, ami kiszolgálhatja a felhasználó kérését. Ezért lehetnek fontosak a teljes mondatok is.

+1. Hangalapú keresés

Itthon ez még a jövő zenéjének tűnik, de Amerikában például már teljes mértékben a jelen. A Google egyre jobban ad válaszokat konkrét kérdésekre, az emberek meg fogják szokni, hogy kérdeznek tőle. Ezekre kell tudnunk válaszolni.

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo