70 ezer utast érintett a British Airways összeomlása

2019. augusztus 08. csütörtök - 20:20 / piacesprofit.hu
  •    

Sokmillió font kártérítést kell fizetnie a British Airwaysnek, miután számítógépes rendszerének szerdai összeomlása miatt legalább 70.000 utasa maradt le járatáról, vagy csak nagy késéssel tudott elutazni.

Szerda reggel állt le az utasfelvételi rendszer, ami elsősorban a három fő londoni repülőteret, Heathrowt, Gatwicket és London City-t érintette. Legalább 130 járatot kellet törölni és legalább 300 csak jelentős, akár öt óráig terjedő késsel tudott elindulni. Hosszú sorok által a pultok előtt és az utasok arra panaszkodtak, hogy a helyzetben semmi tájékoztatást nem kaptak. A káosz még Japánra és Indiára is kiterjedt, ahol a BA gépei ugyancsak nem tudtak felszállni.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Az uniós rendszabályok értelmében a járat törlése, illetve nagyobb késése által érintett utasoknak 230-553 brit font közötti kártérítés jár, ami összesen több, mint 16 millió fontjába kerülhet a cégnek.

Sok repülőtér még mindig papír alapú
A mobiltelefonon rögzített, elektronikus repülőjegyek jelentősen meg tudják gyorsítani utazásainkat. A gond: bár adott a lehetőség, hogy mindenhol alkalmazzák a módszert, egész sor repülőtér van még, ahol nem jelentkezhetünk be mobilunkkal.

Délutánra sikerült a rendszert ismét elindítani, de késések továbbra is voltak. A társaságot annál nagyobb bírálat éri, miután hasonló számítógépes leállások az elmúlt években ismételten vezettek tömeges járat-kiesésekhez. A rendszer, amely egyszerre kezeli a helyfoglalásokat, a csomagokat, az útlevelek és az utasok vízumainak adatait, egy éven belül hétszer állt le. A British Airwayst egyúttal augusztus végén a nagyobb bért követelő pilóták sztrájkja fenyegeti. Ugyancsak öt napos sztrájkra készül ebben a hónapban a Ryanair több, mint 600 brit pilótája.