7 fontos szempont a kreativitás serkentő iroda kialakításához

2015. március 25. szerda - 17:30 / piacprofit.hu
  •    

A hazai startupok felfutása kapcsán egyre nagyobb figyelem fordul afelé, hogyan rendezik be az irodáikat, fogalommá vált a „startup iroda” és naponta jelennek meg a sajtóban elképesztően eredeti ötletekkel kialakított irodák képei. Vajon mi jellemzi leginkább ezeket a munkatereket, mitől lesz az iroda startup?

Legyen Ön is startup!
Nem az ágazat, nem is a vállalkozás típusa, még csak nem is a cég életkora a leglényegesebb különbség a startup és a hagyományos cég között. A legszembetűnőbb a hirtelen gyors növekedés, ami mögött új típusú vállalkozói attitűd és ebből eredően másfajta cégkultúra és működési modell áll. Ezt viszont bárki lemásolhatja, a társadalmi vállalkozás, az állami cég vagy a kkv is.

A The Showroom iroda szakértője Bogárdi Adrienn összeszedte azokat a tényezőket, melyeket a tervezők figyelembe vesznek, mikor egy innovatív irodát álmodnak meg.

  1. A startup-ban pont az a szép, hogy az ismérveiben nem szerepel a „kell”. A munkavégzéshez elengedhetetlen feltételeket egy olyan környezetbe adaptáljuk, ami inspiratív, szabadszellemű és lehetőleg alacsony költségvetésű.
  2. Fontos, hogy minden esetben a munkakörre szabottan tervezzünk. A jól felszerelt, praktikus, ergonomikus munkaterület munkakörönként eltérő. Hatalmas íróasztalra, ergonómiában 5 csillagos székre és professzionális iratrendezésre/tárolásra van szüksége egy könyvelőnek, de ezek az igények nem igazak pl. egy orvos igazgató irodájára.
  3. Az eklektikus térrendezés kiemelt fontosságú, hiszen azt a célt szolgálja, hogy változatosan inspiráljon a környezet. A bútorok könnyű mobilizálhatóságával naponta megújuló kreatív munkaterületeket tud kialakítani a dolgozói közösség, ezért nem a fix, hanem a kedvenc munkaállomás jellemzi a startupot.
  4. A csapatban történő munkavégzés alapvető sikeressége a közösségi tér. Az egymást támogató munkafázisoknak nagy előnyt jelent az azonnali interakció a dolgozók között, pláne ha ezt éppen nem a tárgyalóasztalnál, hanem csocsózás közben tehetik meg.
  5. A tervezéskor végig kell gondolni, fontos-e a zajmentesség, a helyiség sötétítése, zárhatósága stb.. A válaszfalrendszerek meghatározása minden esetben funkció kérdése. Amennyiben a szeparációt csak látványban kell erősíteni, a tervezői fantázia végtelen.
  6. Sok esetben előfordul, hogy a nagyszerű ötletek az irodai életen kívül jönnek és ahhoz, hogy ne kelljen „haza vinni” a munkát, érdemes a munkahelyi környezeten változtatni. Gyakorlatilag minden inspiráló lehet, ami a megszokottól eltér.
  7. Ma már létezik itthon is olyan csapat, aki a koncepció kialakításán és a tervezésen át egészen az egyedi bútorok legyártásáig egy teljes folyamatot végigvisz. Érdemes ezt a lehetőséget megvizsgálni, mert ha egy profi csapat visz végig egy projektet, nem kell tervezőkkel, mesteremberekkel, belsőépítészekkel külön-külön tárgyalni és egyeztetni. Ez pedig mindenképpen kifizetődő!

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek