6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog

2014. április 01. kedd - 07:30 / kfarkas
  •    

A legtöbb magyar kisvállalkozás csak minimálisan van jelen az online világban, pedig az számos olcsó megjelenési lehetőséget kínál. Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb - és legolcsóbb - a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.

Nincs lazsálás, dolgozni kell az ismertségért! Kép:sxc

1. Egyenlő feltételek

Az üzleti világ nagy igazsága, hogy kegyetlenül bánik a kisebbekkel. Különösen igaz ez a marketing területén, ahol egy kisvállalkozásnak óriásokkal szemben kell ismertté tennie termékét. (A médiába bekerülni sem lehetetlen még a legkisebbeknek sem. Itt olvashat tippeket, hogyan lehetséges.) Első pillantásra a nagy cégeknél van minden ütőkártya: a hatalmas marketingbüdzsé, az ismert márkák, szakemberek hada. Az online marketing és a blogok világa azonban egyenlő feltételeket biztosít a kisvállalkozásoknak: nem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, némi íráskészséggel érdeklődők – és potenciális vásárlók – ezreit vonzhatják be a blogjukon keresztül céges honlapjára. (Az ügyvezetőknek is érdemes blogírásba fogni.)

2. Linkek, linkek, linkek

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszköz (itt elmondjuk, miért), amit egy kisvállalkozás bevethet, hogy minél többen találjanak rá termékére. (Ezért nem árt, ha leszámolunk néhány tévhittel.) A releváns tartalom mellett a keresőprogramok leginkább azt „figyelik” hogy hány link mutat az oldalunkra – méghozzá lehetőleg nagy, előkelő helyen sorolt weboldalakról. Linkeket venni is lehet, de hatékonyabb  – és nem utolsósorban olcsóbb – megoldás, ha a blogunkon olyan tartalmat osztunk meg, amit ezek a weboldalak maguktól is átvesznek és az oldalunkra mutató linkkel látják el forráshivatkozásként. Így nem csak a keresőoldalak sorolnak minket előre, hanem a céges oldalunk forgalma is megnő.

3. Felpörgő közösségi jelenlét

A közösségi oldalak használata ma már minden vállalkozás számára létszükséglet. (Persze nem mindegy, hogy melyiket használjuk.) A blogunkon keresztül – főként ha jó és rendszeres tartalmat osztunk meg – nagyban felpörgethetjük a közösségi oldalakon létrehozott oldalaink forgalmát, lehetővé téve, hogy többen ismerjék meg a brandünket.

Saját blog lépésről lépésre
A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk tanácsokat ad, hogy fogjunk neki!

4. Fogyasztói problémákat is megoldhatunk

Sokszor még a potenciális ügyfelek is visszariadnak a vásárlástól, mert kételyeik vannak a termékkel kapcsolatban, vagy csak egyszerűen az iparágra jellemző szakzsargon zavarja össze őket. A blog ideális felületet kínál arra, hogy ezeket a problémákat feloldjuk, érthetően magyarázzuk el a termék, vagy szolgáltatás előnyeit. Ha segítünk a vásárlón az akkor is hasznos lehet, ha nem tőlünk vásárolt, ugyanis megjegyzi a brandünket és ajánlani fogja másoknak is. (Kimondottan előnyös, ha a márkánk a fogyasztó “legjobb barátja.)

5. Megtudhatjuk mire vágynak az ügyfelek

A blog nem csak arra szolgálhat, hogy tartalmunkkal a weboldalunkat támogassuk, hanem remek felületet kínál piackutatások elvégzésére is. Részben abból, hogy miről kérdeznek az ügyfelek, vagy akár egy a blogunkon elvégzett felmérésből is, tájékozódhatunk a valós piaci igényekről.

6. Jó PR

Ha az előző tippeket betartjuk és blogunkon jó, releváns tartalmat szolgáltatunk, az emeli a vállalkozásunk és márkánk hírnevét, elismertségünket. Ennél pedig nem is kell több.

A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült.

A hatékony kommunikáció trendi eszköze
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze. Mégis, amikor a cégek marketingstratégiát készítenek, a hatékony kommunikáció eszközeit tervezik, gyakran nem aknázzák ki megfelelően az egyik divatos médiumot, a YouTube-ot.

 

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek